راه‌اندازی اولین کتابفروشی سیار در یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از راه‌اندازی کتابفروشی سیار در این استان خبر داد.

به گزارش میبدما؛ مجید جوادیان‌زاده در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، از افتتاح پروژه‌های مختلف در هفته کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد و گفت: رونمایی از «یاران کتاب» تحت عنوان اولین کتاب‌فروشی سیار یزد در هفته کتاب و کتاب‌خوانی ازجمله اقداماتی است که توسط بخش خصوصی در این هفته در استان رقم خورده است.

وی افزود: در حال حاضر در کتاب‌فروشی سیار بیش از هزار عنوان کتاب در زمینه‌های مذهبی، داستان و رمان، دفاع مقدس، کودک و نوجوان و تاریخی عرضه می‌شود و قرار است این آمار به چهار هزار ارتقا یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه برای اولین بار است که در استان یزد کتاب‌فروشی سیار کلید خورده است، عنوان کرد: این کتاب‌فروشی قرار است از امروز به‌صورت هفته‌ای در تمام محلات شهر یزد استقرار پیدا کند تا به ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در استان یزد کمک کند.

جوادیان‌زاده با تأکید بر ضرورت گسترش مهارت‌های کتاب‌خوانی در استان یزد، خاطرنشان کرد: درواقع این کتاب‌فروشی سیار در کنار معرفی و توزیع کتاب در بین گروه‌های هدف، به معرفی برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز می‌پردازد تا کتاب از حالت در قفسه بودن خارج شود و بین مردم نهادینه شود.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه مشابه این‌گونه کتاب‌فروشی سیار در کشور وجود ندارد، عنوان کرد: درواقع این کتاب‌فروشی جزء طرح‌های ابتکاری استان است تا در رقابت سال جاری برند پایتخت کتاب ایران به استان یزد اختصاص یابد.