دیابت، شایعترین بیماری این روزهای استان یزد

مدیر مرکز تحقیقاتی دیابت استان یزد با اشاره به شیوع ۲ برابری بیماری دیابت در استان گفت : دیابت یکی از شایع ترین بیماری های خاموش در استان یزد است.

به گزارش میبدما؛ سید محمدرضا آقایی میبدی مدیر مرکز تحقیقاتی دیابت استان یزد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ با اشاره به شیوع ۲ برابری بیماری دیابت در استان گفت: دیابت یکی از شایع ترین بیماری های خاموش است که مردم باید حداقل سالی یک‌بار برای مشاوره و چکاب دیابت حتماً به پزشک و مراکز سلامت جامعه و مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

آقایی با بیان اینکه استان یزد جزو ۵ استان نخست کشور در زمینه دیابت است، افزود: هرچه بیماری دیابت سریع‌تر شناسایی شود عوارض آن سریع‌تر قابل کنترل خواهد بود و در حال حاضر میزان شیوع بیماری دیابت در افراد زیر ۳۰ سال ۱۱ درصد است که مهمترین عامل آن کم تحرکی،تغذیه نامناسب و مصرف شیرینی جات است.

وی اظهارداشت: خدمات آموزشی، پیشگیری، درمان و تحقیقات بیماری دیابت در مرکز دیابت استان ارائه می‌شود و اتوبوس دیابت و برگزاری دوره‌های آموزشی در مدارس و مکان‌های مختلف شهر از دیگر اقدامات این مرکز است.

مدیر مرکز دیابت استان یزد در مورد خبری مبنی بر واگذاری این مرکز به بخش خصوصی گفت:امیدواریم این مرکز نیز مانند تمام مراکز بهداشتی و درمانی به بخش خصوصی واگذار شود که در حال حاضر پیگیر این موضوع نیز هستیم که با واگذاری کار با کیفیت بالاتری ارائه می شود.

آقایی بیان کرد: در این مرکز دیابت بیش از ۴۰ هزار پرونده بیماران دیابتی وجود دارد و نه تنها مردم خود استان یزد بلکه از استانهای همجوار نیز برای درمان به این مر کز مراجعه می کنند.

لازم به ذکر است: ۱۹ تا ۲۵ آبان ماه هفته ملی دیابت نامگذاری شده است.