۳۵ هزار یزدی در پیاده روی اربعین حضور داشتند

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد گفت: در موکب‌هایی که توسط یزدی‌ها برپا شد، روزانه از ۲۵ هزار زائر اربعین پذیرایی شد.

به گزارش میبدما به نقل از مهر، محمدصادق طهماسبی عصر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه دفتر پدافند غیرعامل استان یزد امسال دبیری ستاد اربعین استان یزد را بر عهده داشت، اظهار داشت: ۱۱ کارگروه کار هماهنگی برای خدمت رسانی به زائران اربعین را بر عهده داشتند.

وی عنوان کرد: اقدامات خوبی با هماهنگی دستگاه‌های مختلف در اربعین امسال انجام شد و خدمات رسانی به زائران همچنان نیز ادامه دارد.

طهماسبی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۳۵ هزار نفر از استان یزد در مراسم اربعین حسینی حضور داشتند، افزود: سال گذشته ۲۵ هزار نفر از استان یزد در این مراسم باشکوه شرکت داشتند و امسال ۱۰ هزار نفر بر تعداد زائران افزوده شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد یادآور شد: امسال ۳۰ موکب در مناطق مختلف از مرز تا مسیر راهپیمایی و شهرهای سامرا و کاظمین توسط یزدی‌ها برپا شد که در این موکب‌ها روزانه از ۲۵ هزار زائر اربعین با وعده های غذایی پذیرایی شد.

وی همچنین به ارائه گزارشی در زمینه خدمت رسانی در حوزه بهداشت و سلامت و ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران اربعین پرداخت و بیان کرد: تیم‌های بسیار خوب و مجربی از هلال احمر، اورژانس و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان برای خدمت رسانی به زائران اربعین موکب برپا کردند.

دبیر ستاد اربعین استان یزد عنوان کرد: همچنین در راستای سوخت‌رسانی به کاروان‌های زیارتی، تامین مسیرهای امن جاده‌ای و در نهایت اقدامات تامینی و امنیتی در راستای صدور بدون مشکل زائران انجام شد.

طهماسبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده توسط دفتر پدافند غیرعامل استان یزد اظهار داشت: در سال گذشته با توجه به برنامه‌هایی که به شورای پدافند غیرعامل استان یزد ابلاغ شده بود، برنامه‌های متعددی در راستای تقویت و پایداری سیستم‌های خدمات‌رسانی در استان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه کارگروه‌های مختلف پدافند غیرعامل در استان یزد ایجاد شد، افزود: با توجه به مشکلاتی که در حوزه کمبود آب استان یزد وجود داشت این کارگروه در پایداری استان و تامین آب شرب یزد نقش بسیار خوبی داشتند.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان یزد همچنین یادآور شد: در زمینه مسائل فرهنگی و آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل نیز همکاری بسیار خوبی با ائمه جمعه در شهرستان‌ها صورت گرفته همچنین آموزش و پرورش و مجموعه فرهنگی استان هم همگام با سیاست‌های ابلاغی پدافند غیرعامل کمیته‌های خود را تشکیل دادند و اقدام به انجام فعالیت‌های ابلاغی شدند.