توصیه آیت الله ناصری به طلاب در مورد کیفیت منابر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: طلاب و روحانیون باید نسبت به وقت مردمی که پای منابر آنها نشسته‌اند دقت لازم را داشته باشند و مطالبی بیان کنند که حتی یک لحظه وقت آنها بیهوده نگذرد.

به گزارش میبدما به نقل از تسنیم از یزد، آیت‌الله محمد‌رضا ناصری یزدی در دیدار با مبلغان ماه محرم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اهمیت توجه به زمان اظهار داشت: طلاب باید به گونه‌ای عمل کنند که اهمیت وقت در آن مشاهده شود و به آن عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه روحانیون در منبر باید به وقت و زمان مردم توجه ویژه ای داشته باشند افزود: روحانیون و طلاب در اعمال و کردار خود باید خدا را در نظر داشته باشند و نیت کارهایشان برای خدای متعال باشد.

وی با بیان اینکه حرف‌ها و سخنان روحانیون و طلاب باید مبتنی بر آیات قرآن کریم و روایات مستند باشد تصریح کرد: اگر به این شکل عمل شود، مردم هم مطالبی آموزنده یاد می‌گیرند و عمر مفید مردم در پای منابر تضییع نشود.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه راه و مسیری که طلاب انتخاب کرده‌اند شغل انبیا و ائمه اطهار‌(ع) است اضافه کرد: تبلیغ رسالت خدا ثواب و توفیقی است که نصیب هر شخص نمی‌شود پس باید در این راه به تمام مسائل توجه داشته باشید.

ناصری یزدی تصریح کرد: زمان و عمر مردم از اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار است و روحانیون نباید نسبت به این وقت و زمان بی توجه باشند چرا که انسان در هر چیزی ضرر کرد می‌تواند آن را جبران کند به غیر از عمر و زمان به ویژه اگر عمر و زمان و وقت دیگری را تلف کنیم قطعا باید پاسخگو باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه مطالعه کتب ارزشمند برای تمام افراد جامعه به ویژه برای طلاب و روحانیون که برای مردم سخنرانی می‌کنند اهمیت بسیار زیادی دارد خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در تمام عمر خود به لحظه لحظه زندگی خود و دیگران توجه داشت و به هیچ عنوان زمینه‌ای برای اتلاف وقت خود و به ویژه مردم ایجاد نمی‌کرد.

وی تصریح کرد: در همین یزد هم بزرگانی همچون حاج شیخ به وقت مردم در منابر توجه ویژه‌ای داشتند و هر کسی پای منبر این شخصیت می‌نشست بهره‌ای می‌برد و وقتش ضایع نمی‌شد.