ما مردم عراق را لازم داریم!

وحید یامین پور

زمانی که بعثی ها علیه مردم بی گناه ما از انواع سلاح های ممنوعه استفاده می کردند، امام هیچگاه اجازه نداد مقابله به مثل صورت گیرد… برخی فرماندهان مکررا از ایشان اذن خواستند که شهرهای عراق را بمباران و موشک باران کنند ولی ایشان اجازه ندادند. دست آخر هم تاکید کردند مراقب مناطق مسکونی باشید مردم عراق کشته نشوند. “ما مردم عراق را لازم داریم!”.
بسیاری از شیعیان عراق بخاطر استنکاف از جنگیدن با ایرانیان، اعدام شدند. برخی از آنها سالها فراری بودند و بسیاری ترجیح دادند در زندانهای صدام باشند تا به سینه ی شیعیان ایرانی گلوله شلیک کنند.
برخی سربازان که به زور به جبهه فرستاده شده بودند به ایران پناهنده شدند و بسیاری دیگر گلوله ها را آسمان زدند…
و البته بودند کسانی که صدامی شدند. کنار ایرانی های پست فطرتی که زیر پرچم صدام و رجوی وطن فروشی کردند و برادر کشی.

امام خمینی با بصیرت نافذش امروز را می دید…

ما و عراق مرزهای سیاه انگلیسی را بر داشته ایم. امام گفته بودند “ما مردم عراق را لازم داریم”… کسانی که اسیر ما بودند امروز با اصرار و التماس از ما پذیرایی می کنند. آنها بازوی ما برای تحقق تمدن اسلامی هستند…
به دورانی بیاندیشید که سپاه مشترک ایران و عراق و یمن، اسرائیل و آل سعود را به سقوط می کشاند و خاورمیانه زیر پرچم حضرت صاحب الامر عج خواهد بود… فاصبر صبرا جمیلا. انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا(المعارج – ۵، ۶)
امام خامنه‌ای دردیداررئیس‌جمهورعراق: ارتباط برادرانه، صمیمی و محبت‌آمیز دو ملت ایران و عراق باوجود ۸ سال جنگ تحمیلی صدام با تحریک بیگانگان، پدیده‌ای عجیب است/ راهپیمایی اربعین نمونه این ارتباط دوستانه است/ مردم عراق در پذیرایی چیزی کم نمی گذارند