اعتماد خیرین به بیمارستان بیشتر از قبل شده است/ اتمام طرح و بازنشستگی برخی از کادر درمانی را نمی توان ریزش نیرو عنوان کرد

ذبیح الله برجسته گفت: حدود ۴۰ درصد از بیماران بیمارستان امام جعفر صادق(ع) میبد از بیرون شهرستان و استان به این مرکز درمانی مراجعه می کنند.

مدیر بیمارستان امام صادق(ع) در گفتگو با خبرنگار “میبدما” با اشاره به نظر سنجی های مداوم از حوزه های مختلف در بیمارستان و میزان بالای رضایتمندی مردم از خدمات، اظهار داشت: شاید یکی از مشکلات مجموعه درمانی بیمارستان به اعتقاد برخی، ضعف در ارتباط گیری با مراجعان باشد که البته جهت رفع این دغدغه تلاش های زیادی صورت گرفته، اما اصولا بیماران مراجعه کننده نسبت به خدماتی که به آنها ارائه می شود رضایت کامل دارند.

وی افزود: برای بالا بردن کیفیت برخورد بهتر با مراجعین نیز، آموزش سرلوحه بیمارستان می باشد و کادر درمانی و پرستاران با آموزش های مختلفی در محور زبان بدن، روابط عمومی بهتر و … توجیه می شوند.

برجسته با بیان این موضوع که طبق برآوردها، امروزه ارتباط گیری و جواب گویی کادر درمانی بسیار بهتر از قبل شده، اذعان کرد: البته این مسائل علل مختلفی از جمله خستگی و کمی استراحت کادر درمانی و یا حتی در مواردی برخورد های نامناسب مراجعین نیز داشته است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد میزان زایمان های طبیعی و سزارین در بیمارستان میبد گفت: در ۵ ماهه نخست امسال ۷۱۸ مورد زایمان در بیمارستان صورت گرفته که ۴۰۷ تای آن طبیعی و ۳۱۱ مورد آن سزارین بوده است.

مدیر بیمارستان میبد، کم کردن سزارین بار اول را نتیجه عواملی چون برگزاری کلاس آموزشی برای مادران باردار و حتی همسران آنها، برگزاری جلسات هم اندیشی و افزایش تعداد پرسنل اتاق زایمان عنوان کرد، و ادامه داد: خوشبختانه سزارین بار اول در بیمارستان ۸۶ مورد بیشتر نبوده، که این میزان در ۵ ماهه نخست سال گذشته ۱۷۸ مورد بوده است.

ذبیح الله برجسته با اشاره به رتبه نخست بیمارستان میبد از لحاظ بازده کاری و تراز مثبت مالی در استان یزد در سال ۹۶، بیان داشت: از لحاظ درصد اشغال تخت های بیمارستان نیز رتبه نخست استان یزد را داریم که البته عواملی مانند امکانات و وجود کادر درمانی و پرسنل آموزش دیده در این موضوع سهم به‌سزایی داشته است.

دکتر ناصر آقایی: اعتماد خیرین به بیمارستان میبد بیشتر شده است

رئیس بیمارستان میبد در پاسخ به سوال خبرنگار ما در مورد کم شدن میزان اعتماد خیرین به دولت در حوزه درمان نیز گفت: نسبت به چند سال قبل، اعتماد خیرین به مجموعه بیمارستان جلب شده و کمک های صورت گرفته نیز وجود این اعتماد را ثابت می کند.

وی افزود: البته در مورد پروژه های عمرانی مشکلاتی وجود داشته که وجود برخی از اختلاف نظرها موجب شده که اعتبار مورد نظر به میبد انتقال داده نشود که البته پیگیر آن نیز هستیم.

دکتر آقایی در ادامه و در پاسخ به سوالی در مورد افت کار بیمارستان نیز بیان داشت: برخی از پیشرفت های بیمارستان در این مدت رسانه ای نشد که می توان به اخذ مجوزهای لازم برای بخش شیمی درمانی، تزریق چشم در چشم پزشکی و تقویت بخش دیابت با دستگاه های جدید نام برد.

وی با اشاره به جذب برخی از متخصصین ابراز داشت: در مورد اتمام طرح و یا بازنشستگی برخی از پرسنل نیز نمی توان آن را به ریزش نیروها تعبیر کرد، و این مشکل باید با نیروهای جایگزین رفع شود که پیگیری های ما حتی قبل از بروز این مشکلات در جریان بوده است.

رئیس بیمارستان امام صادق(ع) عنوان کرد: متاسفانه بارها شاهد بوده ایم که مثلا متخصصی را تخریب می کنند در حالی که وی عضو هیئت علمی دانشگاه یزد است و فراتر از وظیفه خودش برای میبد کار می کند اما قدرش دانسته نمی شود، که مطمئنا این متخصص برای ادامه کار در میبد دچار تردید می شود.

دکتر ناصر آقایی در انتها گفت: مسلما آموزش همگانی و پیشگیری از بیماری نیز جایگاه ویژه ای دارد که پیشنهاد می کنم در مدارس، هیئت ها، مساجد و امامزاده های شهرستان از متخصصین دعوت به عمل آید تا حتی دقایقی کوتاه به ارائه مباحث سلامتی و درمانی بپردازند.