دولتمردان از شهیدان رجایی و باهنر الگو بگیرند/ باید عید غدیر را گرامی بداریم

امام جمعه موقت ‌میبد گفت: در حکومت مولای متقیان اگر کسی رانت‌خواری می‌کرد و به بیت‌المال دست‌اندازی می‌کرد، با او برخورد سریع می‌شد. غدیر یک الگو است.

به گزارش میبدما به نقل از نارین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود کارگر در جمع نمازگزاران جمعه این هفته میبد با تبریک پیشاپیش عید غدیرخم بیان کرد: باید عید غدیر را گرامی بداریم و جشن‌های مناسب این روز بزرگ برگزار شود؛ اما طبق فرمایش امام خمینی(ره) باید یاد بگیریم فلسفه غدیر چیست و چگونه از امام علی(ع) تبعیت کنیم.

وی در این زمینه افزود: عید غدیر مربوط به آن زمان نیست و غدیر را باید در همه اعصار پیدا کرد. روش غدیر باید روش همه سردمداران باشد.

خطیب جمعه میبد با بیان این که در حکومت مولای متقیان اگر کسی رانت‌خواری می‌کرد و به بیت‌المال دست‌اندازی می‌کرد، با او برخورد سریع می‌شد، تصریح کرد: غدیر یک الگو است و حکومتی است که پیامبر از ناحیه خدا بر مردم معرفی شد، غدیر حکومت امامت است و آن کسی را که پیامبر معرفی کرد در زهد و تقوا و ساده‌زیستی سرآمد همه مردم زمانه‌اش بود.

حجت الاسلام کارگر با ذکر این مطلب که اشرافی‌گری در حکومت امام علی جایی نداشت، خاطرنشان کرد: طی سالهای پس از انقلاب در بخش نظامی از فرامین رهبری تبعیت شد و دشمن در این زمینه می‌داند حریف ملت ایران نیست. اما توصیه‌های رهبری در مسایل اقتصادی تبعیت نشد و فشار اقتصادی امروز بر ملت به خاطر بی‌تدبیری برخی مسوولان بوده است. البته همه دولت‌ها خدماتی کرده‌اند اما در بخش‌هایی نیز کم گذاشته‌اند.

وی اظهار داشت: مردم ما مردم خوبی هستند و از دشمن نیز هیچ نگرانی ندارند، دشمنان در صحنه‌های مختلف از ملت ایران شکست خورده‌اند.‌ ما در جنگ فهمیدیم باید از جهات نظامی و اقتصادی قوی باشیم.

خطیب جمعه میبد افزود: ما الان از لحاظ درآمد کشور کمتر از سال‌های قبل نیستیم و منابع انسانی جوان داریم. باید نقدینگی‌ها به سمت تولید و کشاورزی هدایت شود. باید کابینه با تیم اقتصادی قوی ترمیم شود و قوه قضاییه نیز با فساد برخورد کند. باید کسانی که بیت‌المال را حراج کردند جواب پس بدهند.

حجت الاسلام کارگر در پایان با اشاره به سالروز شهادت دولتمردان رجایی و باهنر و فرارسیدن هفته دولت ادامه داد: دولتمردان باید از شهیدان رجایی و باهنر الگویی موفق برای مردم‌داری، ولایتمداری و خدمت انتخاب کنند.

وی همچنین فرارسیدن سالروز شهادت سیدعلی اندرزگو را گرامی داشت.