جریان شناسی فتنه ۸۸ از نیازهای امروز ماست / اصل حضور در انتخابات یک حق و وظیفه است

امام‌جمعه موقت میبد، بازنگری و جریان شناسی فتنه با نگاهی به عقبه فکری و معرفتی آن را از نیازهای امروز ملت ایران خواند.

به گزارش میبدما به نقل از میبدآدینه؛ امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامی داشت سالروز ایام‌الله نهم دی گفت: از اول انقلاب تاکنون دشمن این انقلاب و حکومت اسلامی را که با رأی ملت روی کار آمده است به خاطر به خطر افتادن منافع خود نمی‌خواهد و دائم علیه آن توطئه می‌کند.

حجت‌الاسلام محمد کارگر افزود: توطئه دشمن در سال ۵۸ به یمن رهبری امام راحل و حضور ملت درصحنه پشت سر گذاشته شد.

خطیب جمعه میبد گفت: دشمن در سال ۶۸ با رحلت امام، امید بسته بود که ضربه به‌نظام بزند اما با هوشیاری و عمل به‌موقع نمایندگان خبرگان رهبری و تعیین امام خامنه‌ای به‌عنوان جانشین امام راحل که فردی بصیر، مدیر و مدبر بود؛ این رؤیاهای دشمن هم بر باد رفت.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۷۸ هم دشمنان فتنه‌هایی را ایجاد کردند که آن‌هم با درایت و تدبیر مقام معظم رهبری پشت سر گذاشته شد.

حجت‌الاسلام کارگر با اشاره به فتنه سال ۸۸ که کشور را تا لبه پرتگاه کشانید گفت: هفت هشت ماه کشور درگیر منافقین و دشمنان اسلام بود اما این فتنه با حضور ملت در خیابان‌ها در تمامی نقاط کشور در نهم دی ۸۸ پاسخ محکمی برای دشمنان بود.

امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه دشمن در سال ۹۶ هم آتشی به پا کرد، افزود: در سال ۹۸ دشمن می‌خواست میوه کامل و رسیده همه نقشه‌هایش را بپیچند که بازهم نتوانست.

خطیب جمعه میبد تصریح کرد: اینکه ما از نهم دی به‌عنوان یوم‌الله یاد می‌کنیم این است که این روز تاریخی باید بازنگری شود که چه اتفاقی برای کشور رقم خورد.

امام‌جمعه موقت میبد، بازنگری و جریان شناسی فتنه با نگاهی به عقبه فکری و معرفتی آن را از نیازهای امروز ملت ایران خواند.

امام‌جمعه موقت میبد با تحلیل سه حادثه مهم کشور در اعتراض به محدودیت آزادی بیان، اعتراض به تقلب در انتخابات و اعتراض به گرانی نابهنگام بنزین در سال ۹۸ گفت: در هر سه حادثه لایه‌ای از بی‌تدبیری به‌عنوان زمینه اعتراض دیده می‌شد که دشمن با طراحی و سناریو توانست موج‌سواری کند.

خطیب جمعه میبد آشکار بودن حمایت استکبار جهانی با امپراتوری رسانه‌ای، دیپلماسی عمومی و رسمی از آشوبگران در این حوادث را خاطرنشان کرد و گفت: گرگان خطرناکی در کمین‌اند که به دوست و دشمن خود هم رحم نمی‌کنند و فقط منافع خود را می‌شناسند.

وی بابیان اینکه در هر سه این توطئه‌ها، قداست و آرمان ستیزی و هنجارشکنی‌های بهت‌آور به چشم می‌خورد اظهار داشت: در فتنه ۸۸ به پرچم امام حسین (ع)، عکس امام رحمه‌الله علیه و عزاداری امام حسین و مسجد و قران و مقدسات اهانت شد که همه اینها نشان می‌دهد آنها مقدسات را هدف گرفتند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان، کشته سازی و بزرگ‌نمایی و آشکار بودن رد پای عناصر نفوذی در ساختار کشور و قوای مختلف و فضای مجازی را از دیگر اسناد نقشه‌های دشمن در این حوادث عنوان کرد و گفت: در هر سه این اتفاقات، پیوند ملت با رهبر و پشتیبانی الهی از این ملت رقم خورد که دشمنان را مبهوت کرد.

امام‌جمعه موقت میبد تصریح کرد: دشمنان ‌همچنان به دنبال ضربه زدن به‌نظام و انقلاب و ملت ایران هستند و باید در فضای غبارآلود چشمتان به نور ولایت و ارشادات مقام معظم رهبری باشد.

اصل حضور در انتخابات یک حق و وظیفه است

حجت‌الاسلام کارگر با اشاره به انتخابات پیش روی نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: اصل حضور در انتخابات حق و وظیفه است که امام امت و جمهوری اسلامی این حق را به مردم داد.

امام‌جمعه موقت میبد افزود: در انتخابات، انتخاب اصلح مهم است و کسی را که می‌خواهید به مجلس بفرستید باید اصلح باشد.

وی کسانی را که به‌عنوان کاندیدا وارد عرصه انتخابات شده‌اند را سرمایه‌های نظام و انقلاب دانست و گفت: طرفداران باید در عمل و گفتار و رفتار خود کسی را تخریب نکنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان با اشاره به آلودگی هوای شهرستان میبد هم گفت: رسیدن وضعیت آلودگی هوا در شهرستان میبد به سطح هشدار حتی بالاتر از کلان‌شهرهای کشور چیز خوبی نیست.

مسئولان و صاحبان صنایع برای مهار آلودگی فکری کنند

وی تصریح کرد: این مردم حق حیات و زندگی دارند و مسئولان و صاحبان صنایع برای مهار آلودگی‌ها فکری کنند و ازاین‌پس به سمت صنایع پاک حرکت و سرمایه‌گذاری کنند.

امام‌جمعه موقت میبد با تبریک میلاد فرخنده زینب کبری سلام‌الله‌علیه و روز پرستار به پرستاران خدوم و زحمت‌کش گفت: عظمت حضرت زینب سلام‌الله‌علیه بر اینکه فرزند امیرالمؤمنین یا خواهر حسنین است نبود بلکه عظمت اش در موقعیت‌شناسی و انجام تکلیف بود که امیرالمؤمنین علی (ع) را تنها نگذاشت و در حادثه کربلا امام حسین (ع) را همراهی کرد و بعدازاینکه همه‌کس خود را از دست داد به پرستاری یتیمان و امام سجاد (ع) پرداخت.

وی افزود: این زن الگوی زنان و مردان مسلمان را باید در زندگی امروز خود الگو قرار دهیم و زنان و دختران خود را باعظمت و بزرگ تربیت کنیم.

سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی به‌فرمان امام در سال ۵۸، گرامی داشت سالروز شهادت آیت‌الله غفاری به دست مأموران ستم‌شاهی در سال ۵۳، گرامی داشت روز صنعت پتروشیمی و دوازدهم دی ۸۶ سفر پر خیروبرکت مقام معظم رهبری به استان از دیگر مباحث امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بود.