فضای آموزشی حوزه علمیه خواهران میبد کمتر از میانگین کشوری است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در جلسه ای با فرماندار میبد، گفت: فضای آموزشی حوزه علمیه خواهران شهرستان میبد از میانگین کشوری کمتر است.

به گزارش میبدما، حجت الاسلام و المسلمین محمود کارگر شورکی، در جلسه ای با فرماندار میبد، گزارشی از فعالیت مدارس علمیه خواهران این شهرستان ارائه و بر همکاری حوزه علمیه خواهران با فرمانداری برای حل مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرستان تاکید کرد.

وی افزود: شهرستان میبد براساس شاخص های کشوری با توجه به تعداد طلبه از فضای آموزشی کمتری نسبت به میانگین کشوری برخوردار است و تلاش بیشتر در جهت تأمین و تکمیل ساختمان آموزشی مورد نیاز برای مدارس علمیه خواهران، لازم و ضروری است.

کارگر شورکی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۸۸ طلبه خواهر در شهرستان میبد مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: میانگین کشوری فضای آموزشی، برای هر طلبه ۱۱.۶متر مربع است، در حالی که در شهرستان میبد با احتساب ساختمان نیمه تمام، برای هر طلبه ۷.۴ متر مربع فضای آموزشی وجود دارد و لذا ۴.۲ متر مربع کمتر از میانگین کشوری فضا در اختیاربانوان حوزوی میبد است.

ابراهیم نقیب احمدی، معاون اداری مالی حوزه علمیه خواهران استان یزد نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اعتبارات تملک دارایی درسال های قبل و میزان تخصیص بودجه جهت تکمیل پروژه های مدارس علمیه خواهران شهرستان میبد، براتمام پروژه حوزه سطح سه میبد در چند ماه آینده تاکید و جهت تکمیل، تجهیز و پرداخت مطالبات مدارس خواهران سطوح دو و سه ، خواستار اختصاص بودجه در سال جاری شد.

حسین فلاح، فرماندار میبد، هم در این جلسه، جایگاه حوزه خواهران را با اهمیت دانست و بر همکاری بیشتر و تخصیص بودجه در سال جاری، تلاش و مساعدت فرمانداری در جهت رفع مشکلات حوزه علمیه تاکید کرد.

پایان این جلسه با سه مصوبه همراه بود و مقرر شد هر یک از اعضای جلسه نسبت به مصوبات، پیگیری لازم را به عمل آورند.