دوخطه‌شدن راه‌آهن میبد-بافق-زرین‌شهر

حسن ماسوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: شبکه ریلی استان اصفهان حدود ۹۰۰ کیلومتر است که بخشی از آن خط اصلی و بخش دیگر آن شبکه تجاری است. وی افزود: ظرفیت ریلی استان اصفهان به عنوان قطب اقتصادی کشور بیش از این بوده و در حال حاضر شبکه ریلی این […]

حسن ماسوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: شبکه ریلی استان اصفهان حدود ۹۰۰ کیلومتر است که بخشی از آن خط اصلی و بخش دیگر آن شبکه تجاری است.

وی افزود: ظرفیت ریلی استان اصفهان به عنوان قطب اقتصادی کشور بیش از این بوده و در حال حاضر شبکه ریلی این استان به شبکه ریلی بهترین صنایع کشور متصل است.

مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان خاطرنشان کرد: لازمه افزایش ظرفیت شبکه ریلی استان اصفهان دوخطه شدن خط بافق- میبد – زرین‌شهر و همچنین خط میبد به محمدیه است که این امر در دستور کار راه‌آهن قرار گرفته است و از سال آینده کلید می‌خورد.

وی یادآور شد: دوخطه شدن خط بافق- میبد – زرین‌شهر و خط میبد به محمدیه نیازمند حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که با اجرای این پروژه ضمن برگشت سریع سرمایه، افزایش ظرفیت حمل و نقل ریلی استان اصفهان را به همراه دارد.

به گفته وی، با دوخطه شدن این مسیر ضمن برطرف شدن ترافیک سنگین گلوگاهی و روان شدن ترافیک، ظرفیت حمل و نقل ریلی استان نیز افزایش می‌یابد.

ماسوری در ادامه تصریح کرد: ۳۰۰ کیلومتر از ۹۰۰ کیلومتر خطوط ریلی استان اصفهان نیازمند بازسازی است و برای نوسازی این میزان خطوط ریلی این استان به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی از ایستگاه راه‌آهن شهرستان کاشان به عنوان یکی از ایستگاه‌های مهم راه‌آهن استان اصفهان نام برد و بیان داشت: با توجه به مشکلات زیرساختی و سخت‌افزاری این ایستگاه، ساختمان آن نیازمند توسعه و بازسازی است.

این مسئول عنوان کرد: در سال‌های اخیر زیرساخت‌های جدیدی به فضاهای ایستگاه‌های راه‌آهن استان اصفهان از جمله نمازخانه، فضای سبز، سالن ورزشی و ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی انجام شده است و شهرداری‌ها، فرمانداری و بخش خصوصی می‌توانند در زمینه ایجاد تاکسی‌های ویژه و اتوبوس‌های ویژه ایستگاه‌های راه‌آهن کمک کنند.

وی همچنین، اداره کل راه‌آهن استان اصفهان را یکی از اداره کل‌های کلیدی کشور دانست و افزود: راه‌آهن این استان مقام اول تخلیه واگن‌های باری، مقام سوم تن کیلومتر، مقام پنجم بارگیری و مقام پنجم مسافر را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان ابراز داشت: با دوخطه شدن و فعالیت قطارهای پرسرعت در استان اصفهان جایگاه راه‌آهن این استان در کشور ارتقای بیشتری می‌یابد.

ماسوری در ادامه با اشاره به اختصاص بیش از ۱۲ درصد شبکه ریلی کشور به استان اصفهان گفت: امیدواریم این میزان شبکه ریلی استان به ۲۵ درصد کل شبکه ریلی کشور افزایش یابد.

به گفته وی به شبکه حمل و نقل ریلی استان اصفهان باید نگاه جهانی داشت چون ۹ کشور جهان با اصفهان خواهرخوانده هستند.

حسن ماسوری مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان برای شرکت در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان خانواده راه‌آهن کاشان به این شهرستان سفر کرده بود.