نویسنده یزدی:کتابخوانی فقط یک‌حرکت فرهنگی نیست

محمدعلی جعفری، نویسنده جوان و توانمند یزدی با تمجید از برگزاری جشنواره‌ای با نام و یاد حضرت رضا(ع) گفت: جشنواره‌های کتابخوانی، از اتفاقات خوب در عرصه کتاب است.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، جعفری، مطالعه و کتابخوانی را راه نجات جامعه از عقب‌ماندگی دانست و گفت: کتابخوانی فقط یک حرکت فرهنگی نیست، بلکه آثار و تبعات آن در همه حوزه‌های اجتماعی نمود دارد و می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را مرتفع کند.

وی با اشاره به لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی در راستای ترغیب مردم به کتابخوانی، افزود: بازار نشر کشور فعال است و کتاب‌های زیادی منتشر می‌شود، اما دسترسی مردم به کتاب‌ها باید تسهیل شود و کتابخانه‌های عمومی نقش موثری در این کار بر عهده دارند.

این نویسنده فعال یزدی از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی تمجید کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌های کتابخوانی، از اتفاقات خوب در عرصه کتاب است که می‌تواند به پویایی حوزه کتاب و نشر منجر شود.

وی ادامه داد: جشنواره کتابخوانی رضوی توانسته است بخشی از پویایی موردنیاز در عرضه کتاب و مطالعه را محقق کند.

جعفری توجه ویژه جشنواره کتابخوانی رضوی به کودکان و نوجوانان را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: علاقه‌مند شدن کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی، نویددهنده پرورش نسل کتابخوان و فرهیخته است که در آینده می‌تواند معادلات فرهنگی جامعه را تغییر دهد و روال رو به تعالی برای کشور رقم بزند.

نویسنده کتاب‌های پرفروش «قصه دلبری» و «عمار حلب» افزود: مردم ایران ارادت و پیوند قلبی خاصی با امام رضا(ع) دارند و ترویج کتاب‌های رضوی می‌تواند مردم را با شخصیت، سیره و معارف این امام آشنا کند.