مصوبات جلسه ۱۱۶ عمومی شورای شهر میبد

جلسه ۱۱۶ عمومی شورای اسلامی شهر میبد ۳۱ تیرماه سال جاری در محل شورا برگزار شد.

به گزارش میبدما به نقل از میبد خبر، جلسه ۱۱۶ عمومی شورای اسلامی شهر میبد ۳۱ تیرماه سال جاری با حضور اعضا در محل شورا برگزار شد که مصوبات زیر را در پی داشت:
ـ در ابتدا در خصوص اختیارات و فعالیت های شورای عالی استانها بحث و تبادل نظر شد و گزارشی از سوی دکتر زارعی در رابطه با مباحث مطرح شده ارائه شد.

ـ موضوع سفر معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی که قرار بود به منظور تصویب طرح تفصیلی میبد، اواخر تیر ماه به استان یزد انجام شود، مطرح و مقرر شد که با نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی هماهنگ تا جلسه در تهران برگزار شود.

ـ مبحثی با عنوان صدور پروانه طبق ضوابط باغات و مزارع با رعایت قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مطرح که به کمیسیون عمران ارجاع تا بررسی شود.

ـ تحقیق و تفحص از سازمان حمل و نقل شهرداری نیز از موضوعات دیگر مطرح شده در این جلسه بود که طبق قانون درحال پیگیری است.

ـ مباحث مربوط به امنیت پارک بهاران، روشنایی و همچنین طرح پارکینگ و بهسازی آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ـ بر اساس ماده ۲ دستور العمل اجرایی آیین نامه نظارت بر نامگذاری شهرها، خیابان ها، اماکن و مؤسسات عمومی، مصوبه جلسه ۴۶۶ مورخ ۲۰/۰۶/۱۳۸۶ شورای فرهنگ عمومی، شورای نظارت بر نامگذاری اماکن شهرستان در فرمانداری های شهرهای کشور تشکیل می گردد و بر اساس بند ب ماده ۷ همین دستورالعمل، نامگذاری معابر، … در حوزه شهری و همچنین تغییر نام آنها توسط شورای اسلامی هر شهر انجام خواهد شد.

ـ با توجه به بند ۲۴ ماده ۷۶ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور در خصوص نامگذاری معابر و اماکن که تصویب آن را به عهده شورای اسلامی شهر قرار داده است ( تصویب نامگذاری معابر، میادین، خیابان ها، کوچه و کوی در حوزه شهری و همچنین تغییر نام آنها با رعایت مقررات مربوط) تشکیل کمیته نامگذاری معابر و اماکن میبد با معرفی ۱۰ نفر مصوب شد که اعضای آن پس از صدور ابلاغ و پذیرش مسئولیت معرفی خواهند شد.

در پایان با توجه به اینکه معاون معماری و شهرسازی وزیر راه به میبد نمی آید به همین منظور رایزنی می شود که جلسه در تهران برگزار شود.