سهم شهرستان میبد از درآمد ارزش افزوده سال ۹۶ به میزان ۱۸ میلیارد و ۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است

سهم ارزش افزوده شهرداری و دهیاری های شهرستان میبد در سال ۹۶ و سه ماهه اول ۹۷ و هزینه های شهرداری میبد مشخص شد.

حسینعلی فلاح سخنگوی شورای شهر میبد در گفتگو با خبرنگار “میبدما” اظهار داشت: سهم شهرستان میبد از درامد ارزش افزوده سال ۹۶ به میزان ۱۸ میلیارد و ۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است.

وی با اشاره به این نکته که از این میزان ۴۵۰ میلیون تومان مربوط به روزهای پایانی اسفند سال ۹۵ می باشد، افزود: از مجموع مبلغ ذکر شده نیز ۷۵۵ میلیون تومان مربوط به حق گاز و عوارض خودرو بوده که در نیمه دوم سال ۹۶ پرداخت شده است.

فلاح با بیان این موضوع که برخی فکر می کنند کل این ۱۸ میلیارد به حساب شهرداری میبد واریز شده گفت: این مبلغ برای کل شهرستان میبد می باشد که سهم شهرداری میبد ۱۲ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان می باشد.

وی ادامه داد: از سهم دیگر شهرداری ها و دهیاری های میبد نیز سهم شهرداری بفروئیه ۱ میلیارد و ۱۷۲ میلیون، شهرداری ندوشن ۴۳۹ میلیون، دهیاری رکن آباد ۸۸۳ میلیون، دهیاری مزرعه بیده ۸۰۹ میلیون و ۵۰۰ هزار، دهیاری حسن آباد ۳۹۱ میلیون، دهیاری مهرآباد ۳۹۴ میلیون، دهیاری حجت اباد سفلی ۲۴۰ میلیون، دهیاری محمدآباد ۷۸ میلیون، دهیاری درین ۶۰ میلیون، دهیاری مزرعه کلانتر ۱۴ میلیون ۵۰۰ هزار، دهیاری صدراباد ندوشن ۱۹۵ میلیون، دهیاری علویه ۳۰ میلیون، دهیاری نیوک سفلی ۴۵ میلیون، دهیاری هفتهر ۱۰۰ میلیون، دهیاری سورک سفلی ۸۸ میلیون، دهیاری بدراباد ۳۲ میلیون، دهیاری جهان آباد ۴۲ میلیون و روستاهای فاقد دهیاری نیز مجموعا ۳۱۲ میلیون تومان داشته اند که در مجموع به ۱۸ میلیارد و ۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می رسد.

فلاح ادامه داد: سهم درآمد میبد از ارزش افزوده سه ماهه اول ۹۷ در مجموع ۵ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان بوده و از این میزان یک میلیارد و ۱۳۳ میلیون تومان برای روزهای انتهای سال ۹۶ می باشد.

وی بیان داشت: شهرداری میبد در این سه ماهه از این میزان، ۳ میلیارد و ۷۷۲ میلیون تومان درآمد ارزش افزوده داشته که ۸۰۰ میلیون تومان آن برای اخرین روزهای سال ۹۶ بوده است.

حسینعلی فلاح گفت: سهم سایر شهرداری ها و دهیاری های شهرستان میبد از درآمدهای ارزش افزوده این سه ماهه، ۱ میلیارد و ۵۶۸ میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: از میزان ۱۲ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان ارزش افزوده سال ۹۶ به میزان ۳۴۸ میلیون تومان مربوط به تتمه سال ۹۵ بوده، و ۴۵۸ میلیون تومان نیز مربوط به عوارض خودرو و حق گاز بوده است.

فلاح بیان داشت:۵ میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان ارزش افزوده از ۶ ماهه اول سال ۹۶ مربوط به شورای سابق بوده و ۶ میلیارد و ۸۵۷ میلیون تومان نیز در ۶ ماهه دوم ۹۶ و مربوط به شورای پنجم بوده است.

وی ابراز داشت: بودجه سال ۹۶ شهرداری میبد ۳۲ میلیارد و ۳۳۸ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۹۵۲ تومان بوده که از این مبلغ ۱۳ میلیارد و ۷۷۴ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۱۳۲ تومان شامل هزینه های جاری مانند حقوق، رفت و روب، نگهداری ها، چاپ، آموزشی، رفاهی، سوخت و لوازم اداری و ماشین الات و … بوده است.

حسینعلی فلاح ادامه داد: هزینه های عمرانی نیز ۱۸ میلیارد و ۵۶۴ میلیون و ۲۹ هزار و ۸۱۹ تومان بوده که برنامه ریزی های توسعه شهری، تهیه طرح های جامع تفصیلی و مطالعاتی و … تملک اراضی، دفع ابهای سطحی، زیرسازی و اسفالت، بهسازی میادین، پیاده روسازی و ایجاد پارکینگ و بهبود عبور و مرور، زیباسازی و روشنایی، کمک به سازمانها، بهبود محیط شهری، احداث ساختمان، و … از این زیرمجموعه بوده است.

سخنگوی شورای شهر بیان داشت: از موضوعات مهمی که مردم باید بدانند این است که بودجه های دولتی امده برای شهرداری میبد ۱ میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان از مجموع ۳۲ میلیارد و ۳۳۸ میلیون تومان بوده است.

حسینعلی فلاح گفت: این بودجه های دولتی نیز به دو قسمت تقسیم می شود که یکی کمک های اعطایی دولت و سازمان های دولتی به میزان ۴۰۶ میلیون تومان است و یکی هم اعتبارات طرح تملک است که خارج از بودجه شهرداری حسابرسی و به شهرداری داده می شود، که به میزان ۸۹۰ میلیون تومان بوده است.