۶۰۰ هکتار از اراضی شهرستان میبد زیر کشت گندم

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان میبد سطح زیرکشت گندم در این شهرستان را ۶۰۰ هکتار اعلام کرد.

به گزارش میبدما؛ پورکوثری مدیرجهاد کشاورزی شهرستان میبد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در صرفهجویی آب گفت: در سال گذشته حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی میبد با ۷ میلیارد اعتباردولتی و ۲ میلیارد اعتبار مردمی آبیاری کم فشار در روستا‌های حجت آباد، محمد آباد، جهان آبادورکن آباد تحت پوشش قرار گرفته است.

وی در خصوص ایزولاسیون انهارسنتی افزود: جوی‌های خاکی آبیاری مزارع شهرستان به صورت سیمانی ساخته می‌شود که در سال گذشته ۳ کیلومتر و در سالجاری نیز ۱۵ کیلومتر آن انجام شده است.

به گفته پورکوثری در ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی گندم و ۲۰۰ هکتار جو نیز کشت می‌شود.

پورکوثری آفت مگس مدیترانه‌ای را یکی از مهمترین آفت‌ها دانست و خاطرنشان کرد:۲۰ ایستگاه در باغات شهرستان نصب شده که در حال رصد آفت مگس مدیترانه‌ای هستند و متاسفانه در سال گذشته حدود ۵۰ هکتار مبارزه شده و در سال جاری برای مبارزه با این آفت در ۳۰۰ هکتار از اراضی باغات برنامه ریزی‌های لازم شده است.

وی میبد را یکی از تامین کنندگان گوشت سفید در استان دانست و تصریح کرد: ماهیانه به طور متوسط ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار جوجه ریزی انجام می‌شود و متاسفانه به دلیل وضعیت بازار تولیدات گوشتی در این شهرستان کم است.