برگزاری مصاحبه طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل گفت: اگر نسبت به جذب طلاب توانمند حساسیت وجود نداشته باشد بدون شک در طرح‌های مختلف تحولی پیشرفتی نخواهیم داشت و با پس رفت روبه‌رو می‌شویم که این مسائل نیاز و توجه به جذب افراد شایسته در حوزه‌های علمیه را افزایش می‌دهد.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری «حوزه» از یزد، ششمین نشست هم‌اندیشی اساتید مصاحبه طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان یزد با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی فاضل، رئیس مرکز امور صیانتی حوزه‌های علمیه و جمعی از اساتید و مدیران مدارس علمیه یزد در مرکز مدیریت حوزه علمیه این استان برگزار شد.

رئیس مرکز امور صیانتی حوزه‌های علمیه در این نشست با اشاره به اینکه دین و دیانت آینده کشور به دست مصاحبه‌گران امروزه رغم می‌خورد، اظهار داشت: اگر نسبت به جذب و گزینش افراد در حوزه‌های علمیه توجه نشود در آینده هم مشکلاتی را ایجاد کند که بر عهده افراد مصاحبه‌گر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل تصریح کرد: امروزه حساسیت‌های زیادی برای ورود به حوزه‌های علمیه وجود دارد که باید به‌خوبی این مسئله مدیریت شود.

وی با تأکید بر اینکه در جذب طلاب باید دقت نظر وجود داشته باشد، افزود: در حوزه‌های علمیه طرح‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف در جهت پیشرفت‌های علمی و پژوهشی انجام می‌گیرد که اگر بخواهیم به‌طور مثال در زمینه پرورش طلاب زبان‌دان فعالیت کنیم، باید طلبه‌ای جذب شود که توانایی انجام این کار را داشته باشد.

رئیس مرکز امور صیانتی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: اگر نسبت به جذب طلاب توانمند حساسیت وجود نداشته باشد بدون شک در طرح‌های مختلف تحولی پیشرفتی نخواهیم داشت و با پس رفت روبه‌رو می‌شویم که این مسائل نیاز و توجه به جذب افراد شایسته در حوزه‌های علمیه را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروزه جمعیت جوان کشور به دلیل سیاست‌های نامناسب، در حال کاهش است که یک مشکل اساسی برای کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: اقبال به حوزه علمیه به دلایل مختلف صورت می‌گیرد و عوامل متعددی دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل با بیان اینکه متناسب اهداف باید انگیزه‌ها را در انتخاب افراد برای ورود به حوزه‌های علمیه مشخص کنیم، تصریح کرد: در زمینه مصاحبه و گزینش افراد علاقه‌مند به حضور در حوزه‌های علمیه مسائل مختلفی را باید موردتوجه قرار داد که در آینده مشکلاتی را برای حوزه‌های علمیه ایجاد نکند