استاندار یزد:نتایج فعالیت آموزشی بررسی شود

استاندار یزد با بیان اینکه نتیجه فعالیت های آموزش و پرورش در سالهای گذشته بررسی شود، گفت: برخی فعالیت های آموزشی برای دانش آموزان با مشکل روبرو بوده است.

به گزارش میبدما به نقل از تسنیم از یزد، محمود زمانی قمی در شورای آموزش و پرورش استان یزد که در سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد با اشاره به اینکه نتیجه سنجی از فعالیت‌های آموزشی که برای دانش آموزان در گذشته انجام گرفته بسیار لازم و ضروری است اظهار داشت: باید سنجید آیا دانش‌آموزانی که تربیت کردیم، همان چیزی است که انتظار داریم و یا از شاخصه‌های مد نظرمان فاصله دارد.

استاندار یزد با طرح این سوال که آیا همانگونه که اگر تغییراتی در حوزه اقتصاد کشور صورت می‌گیرد نگران می‌شویم، در حوزه اخلاق جامعه هم نگران شدیم افزود: باید دید که آیا سیستم‌هایی مانند خانواده و آموزش و پرورش که تولید الگو می‌کنند چه میزان در انجام وظایف خود در زمینه تربیت آیندگان کشور تلاش کردند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه در برگزاری دورهای اوقات فراغت باید از خانواده‌ها، تشکل‌ها و نهادهای دانش آموزی نظرخواهی کرد گفت: منکر تهدیدات فضای مجازی نیستیم ولی رفتارهای پر خطر در نسل نوجوان نمی‌توانیم بر گردن فضای مجازی بیندازیم زیرا در کشورهای دیگر هم انفجار ارتباطات رخ می‌دهد اما آنها در تمام امور، از فرهنگ خود به خوبی استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: در دوره‌های اوقات فراغت دانش آموزی اگر فقط یک نکته مهم زندگی و مهارتی را به فرد بیاموزیم خیلی بهتر از این است که ماه‌ها دوره برگزار کنیم و در انتها هم به ارائه گزارش‌های کلیشه‌ای بپردازیم.

زمانی قمی بیان کرد: پایان تابستان به جای گزارشات و جداول با نظارت بر رفتار و کردار دانش آموزان به بیان گزارشات واقعی و کمی بپردازیم و بدون شک اشکالاتی در نحوه‌ی برنامه‌ریزی‌های ما در این سال‌ها وجود داشته که می‌توان با احصای این مسائل، برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر و مؤثرتری برگزار کرد.