نشست تخصصی بانوان طلبه با حضور خانم دکتر نیلچیان

نشست تخصصی طلاب با موضوع «بررسی ابعاد فقهی وپزشکی سقط درمانی» و با حضور «خانم دکتر مریم السادات نیلچیان» متخصص زنان و زایمان، در موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران حضرت زهرا(س) میبد برگزار شد.

به گزارش میبدما به نقل از پایگاه خبری حوزه‌های علمیه خواهران، «خانم دکتر نیلچیان» در نشست تخصصی طلاب که با موضوع «بررسی ابعاد فقهی وپزشکی سقط درمانی» در موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران حضرت زهرا(س) میبد برگزار شد، با اشاره به دعای آغاز قرائت قرآن، بیان کرد: تمام قسمت‌های این دعا بیانگر علم پزشکی است و این دعا به اعضا و جوارح انسان اشاره کرده است و هریک از این اعضا به علم خاصی از پزشکی اشاره می‌کنند.

رئیس سابق بیمارستان امام جعفر صادق(ع) میبد به اهمیت‌داشتن آزمایشات ژنتیک اشاره کرد و عنوان کرد: خداوند متعال در در آیه ۵ سوره حج به چگونگی خلقت انسان می‌پردازد و می‌فرماید: «مُضْغَهٍ مُخَلَّقَهٍ وَغَیْرِ مُخَلَّقَهٍ»؛ این بخش از آیه شریفه بیانگر تبدیل گوشت به انسان است و در همین قسمت از خلقت است که سبب می شود ناهنجاری در کودکان بروز پیدا کند.

وی افزود: تعدادی از بارداری‌ها می‌تواند منجر به تولد نوزادان ناهنجار شود که این ناهنجاری ها ممکن است ساختاری باشد و حداقل یک ‌سوم از ناهنجاری‌های مادرزادی با علت شناخته‌شده، منشا ژنتیکی دارند؛ ‌در این زمینه اختلالات کروموزومی، بخش قابل‌توجهی از ناهنجاری‌های مادرزادی را تشکیل می‌دهد.

خانم نیلچان با اشاره به متن قانون سقط درمانی تأکید کرد: به هیچ وجه به دلیلی معلولیت‌های جسمی مانند نابینایی، ناشنوایی و یا مشکلات حرکتی، اجازه سقط داده نمی‌شود.

متخصص زنان خاطرنشان کرد: در زمینه بیماری‌های مغزی تنها به صرف انجام یک آزمایش اجازه سقط داده نمی‌شود، بلکه مراحل گوناگون و آزمایش‌های متفاوتی برای این امر انجام می‌شود.