مقایسه مواضع دیروز رهبر معظم انقلاب با مواضع یک هفته اخیر کمال دهقانی (نماینده میبد و تفت و نایب رییس کمیسیون امنیت ملی) درباره برجام

رهبر انقلاب در دیدار سران قوا و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام مجددا به موضوع توافق برجام اشاره کرد.

به گزارش میبدما؛ مواضع دیروز رهبر انقلاب در جمع مسئولین نظام، با مواضع برخی از سیاسیون ایرانی تفاوت های چشمگیری دارد که در ادامه به نمونه ای از آن اشاره می کنیم؛

کمال دهقانی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و نائب رییس کمیسیون امنیت ملی چندی قبل گفت: اکنون موضع برتر با ما است، آمریکا با نقض عهد اعتبارش را در سطح بین‌المللی مخدوش کرده است.
وی ادامه داد: با تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره خروج از برجام حماقت محض بود و به خوبی به جهان اثبات کرد که ترامپ فاقد صلاحیت های لازم برای حضور در مسند ریاست جمهوری است.
عضو ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان در مجلس دهم بیان داشت: آمریکا از زمان حضور ترامپ بر مسند ریاست جمهوری همواره رویکرد خصمانه و نادرستی را نسبت به توافق برجام داشته است از این رو خروج این کشور از توافق برجام بدون شک سبب تنزل وجاهت بین المللی این کشور در عرصه جهانی خواهد شد.

اما مواضع صریح و شفاف رهبر انقلاب و پاسخ قاطع ایشان، نشان می دهد این دیدگاه ها زیاد هم با نظرات رهبری مطابقت ندارد و حتی در مقابل آن نیز می باشد.

رهبر انقلاب در جمع سران قوا و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام گفتند: مذاکره کردیم که آمریکا بی‌آبرو شود یا مذاکره کردیم که تحریم‌ها برداشته شود؟
ایشان افزودند: نباید از یک سوراخ دو بار گزیده شویم و از تجربه‌هایمان استفاده نکنیم و به چیزهای کم‌اهمیت دل خوش کنیم.
امام خامنه ای تصریح کردند: مثلاً اینکه می‌گویند در این قضیه‌ی برجام، آمریکا از نظر اخلاقی و آبرو شکست خورده … خب بله، اما آیا ما مذاکره کردیم که آمریکا بی‌آبرو شود یا مذاکره کردیم که تحریم‌ها برداشته شود؟