دمای هوای استان یزد کاهش می‌یابد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد از کاهش دمای هوای استان یزد طی روزهای آتی خبر داد.

محمدرضا شیرغلامی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، گفت: در روزهای پایانی هفته جاری و ابتدای هفته آینده با بهبود شرایط رطوبتی استان یزد شرایط برای رشد ابرهای جوشی نیز فراهم‌شده و احتمال بارش‌های رگباری در ساعات پایانی روز و غروب در یزد متصور است، البته شرایط در ارتفاعات مطلوب‌تر بود و بارش در این نقاط از وضعیت بهتری برخوردار خواهد بود.

وی در ادامه افزود: در مدت‌زمان یادشده وزش بادهای شدید و نسبتاً شدید در استان از دیگر پدیده‌های قابل‌ملاحظه خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی یزد از افزایش دما طی ۲ روز آینده و کاهش دما در پایان هفته جاری خبر داد و تصریح کرد: از پنج‌شنبه هفته جاری با نزدیک شدن موج ناپایدار به استان، دما کاهش‌یافته و دمای مطلوبی را در یزد خواهیم داشت.

شیرغلامی اذعان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای استان نوسان بین ۱۵ الی ۲۷ درجه را به خود اختصاص داده است، امروز بیشینه دمای یزد به ۲۹ رسیده و فردا نیز دمای ۳۱ درجه‌ای را شاهد خواهیم بود ولی این روند پایدار نبوده و از در روز پایانی هفته جاری دمای هوا به ۲۷ درجه و در هفته آینده با ورود سامانه‌های ناپایدار تا ۱۷ الی ۱۵ درجه کاهش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: سردترین نقطه استان گاریز با کمینه دمای ۲ در جه و گرم‌ترین نقطه بافق با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتی گراد بوده است.