دمای هوای یزد سردتر می‌شود

مدیر کل هواشناسی استان یزد از نفوذ هوای سرد به استان یزد و ماندگاری آن تا حداقل ۴ روز آینده خبر داد.

به گزارش میبدما؛ رضا برهانی در گفت‌وگو با فارس در یزد، بابیان اینکه میزان بارندگی‌ها تا امروز صبح در نقاط مختلف استان متفاوت بوده و در مناطق شهری بارندگی زیادی صورت نگرفته است گفت: بیشترین میزان بارندگی در استان یزد مربوط به منطقه ده بالا با ۴/۵ ملی متر، روستای توتک با ۴ میلی‌متر، روستای ییلاقی گل‌افشان با ۳/۵ میلی‌متر، دره شیر و طزرجان با ۳ میلی‌متر و منشاد با ۱ میلی‌متر بارندگی پرباران‌ترین مناطق بوده‌اند.

مدیرکل هواشناسی استان یزد با اشاره به اینکه میزان بارندگی اخیر نسبت به دیگر بارندگی‌های فصل پاییز در سال‌های گذشته بیشتر بوده است تأکید کرد: این موج بارندگی بعدازظهر امروز از جو استان خارج می‌شود و با کاهش ابر و هوای آفتابی روبرو خواهیم شد.

وی اضافه کرد: از عصر امروز شنبه ۱۸ آبان، شاهد نفوذ هوای سرد به استان خواهیم بود و این موج سرما تا حداقل ۴ روز آینده پابرجا خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان یزد همچنین از بارش برف در برخی ارتفاعات استان یزد خبر داد و بیان کرد: در کنار بارندگی‌های اخیر و سردتر شدن هوا، اولین برف پاییزی در مناطق کوهستانی استان نظیر ده بالا با ۶ سانتی‌متر، دره شیر و سانیچ با ۵ سانتی‌متر، طزرجان با ۴ سانتی‌متر و نیر با ۲ سانتی‌متر صورت گرفت.

برهانی همچنین بابیان اینکه زمان ورود موج جدید بارشی به استان یزد نامشخص است افزود: لااقل تا یک هفته آینده نقشه‌های هواشناسی چشم‌انداز بارندگی ندارند و هوا چند درجه سردتر خواهد شد.