کاهش ۲۷ درصدی تصادف در جاده‌های استان یزد

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد از کاهش ۲۷ درصدی تعداد تصادفات در دور اول سفرهای نوروزی نسبت به مدت مشابه سال قبل در محورهای استان یزد خبر داد.

به گزارش میبدما؛ سعید برازنده مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وظیفه نگهداری از جاده‌ها و نظارت بر حمل و نقل بار و مسافر در محورهای برون شهری را بر عهده دارد، اظهار داشت: با توجه به افزایش آمار تردد در ایام نوروز در محورهای استان یزد، برنامه‌های ویژه ای برای این ایام تدارک دیده شده است.

وی عنوان کرد: در این راستا ۲۶ پایگاه ثابت و ۲۶ پایگاه سیار با ۲۲۴ خودرو و ۳۱۷ راهدار در طول جاده‌های استان یزد مستقر شده‌اند و آماده خدمت رسانی به مسافران هستند.

وقوع ۴۴ فقره تصادف در محورهای استان یزد

برازنده مقدم، ورودی وسایل نقلیه از ۲۳ اسفند تا چهارم فروردین و در دور نخست سفرهای نوروزی را ۳۴۱ هزار و ۵۵۲ خودرو اعلام کرد و افزود: در همین مدت، ۳۲۵ هزار و ۷۳۵ خودرو نیز از استان خارج شده اند.

وی در مورد تصادفات در محورهای استان یزد در دور اول سفرهای نوروزی نیز بیان کرد: به رغم افزایش ۱۵ درصدی تردد در محورهای استان نسبت به سال گذشته در این ایام، میزان تصادفات ۴۴ فقره بوده که این میزان با کاهش ۲۷ درصدی مواجه بوده است.

برازنده مقدم یادآور شد: در این ایام متاسفانه ۴۰ نفر در تصادفات محورهای استان یزد مجروح شدند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از کاهش ۳۸ درصد برخوردار بوده است.

فوت ۵ نفر بر اثر تصادف در دور نخست سفرهای نوروزی استان یزد

وی با بیان اینکه امسال متاسفانه پنج نفر در اثر تصادف در دور نخست سفرهای نوروزی استان یزد کشته شدند، خاطرنشان کرد: این میزان در کل ایام نوروز سال گذشته در استان یزد شش نفر بوده است.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد ادامه داد: با وجود اینکه طول راه‌های استان یزد زیاد است، اما میزان تلفات تصادفات در استان یزد نسبت به سایر استانها بسیار کم است.

وی، علت اصلی حوادث رانندگی در محورهای استان یزد را خواب آلودگی و سرعت زیاد اعلام کرد و افزود: از همه رانندگان درخواست می کنیم که دقت لازم را داشته باشند و با هوشیاری رانندگی کرده و طول سفر را کوتاه کنند و سرعت مناسب و مطمئن داشته باشند و به ازای هر سه تا چهار ساعت رانندگی، حداقل ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

حمل و نقل بیش از ۴۷ هزار مسافر با وسایل نقلیه عمومی از یزد

برازنده مقدم در مورد میزان سفرها با وسایل حمل و نقل عمومی نیز بیان کرد: در دور اول سفرهای نوروزی، ۲ هزار و ۸۱۹ سفر انجام شده که ۴۷ هزار و ۷۹۱ مسافر نیز در این سفرها جابجا شده‌اند.

وی تصریح کرد: امسال تعداد سفرها دو درصد کاهش داشته و تعداد مسافر جابجا شده نیز ۱۱ درصد کاهش یافته است و علت آن، افزایش سفر با خودروهای شخصی است که توصیه می کنیم به دلیل ایمنی بیشتر، مردم سفر با وسایل حمل و نقل عمومی را در اولویت قرار دهند.

برازنده مقدم تاکید کرد: تلاش ما این است که با همکاری اورژانس و هلال احمر و پلیس راه، میزان حوادث در جاده های استان یزد را تا حد امکان کاهش دهیم و مقدمات سفری ایمن را برای مسافران نوروزی فراهم کنیم.