ارسال بیش از ۲۰۰۰ اثر به سومین جشنواره ادبی رویش

دبیر سومین جشنواره ادبی هنری رویش استان یزد از ارسال بیش از ۲۰۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی شامگاه هفتم اسفندماه در چهارمین کنگره شهدای دانشجوی استان و اختتامیه سومین جشنواره ادبی رویش در یزد که در سالن آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه یزد برگزار شد با اشاره به اینکه با نگاه به آثار ارسالی به جشنواره نشان داد که استعدادهای بسیار خوبی در دانشگاه وجود دارد اظهار داشت: در این جشنواره هنرمندان شرکت کننده در رشته‌های مختلف هنری به خوبی خود را نشان دادند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: آثار ارسالی در بخش‌های ادبیات و شعر هم خوشبختانه آثار خوبی رسیده و این گام اول است که شناسایی و کشف آن‌هاست.

وی با بیان اینکه زبان هنر بسیار ارزشمند است گفت: اگر شهر یزد جهانی شده به خاطر معماری آن و هنری است که همه زبان آن را به خوبی می‌فهمند است.

اخلاقی افزود: زبان هنر در دنیا خریدار دارد و امروز فیلم‌ها، سریال‌ها و اشعار شاعران بزرگ کشور در حال ترجمه در خارج از کشور است و حتی برخی از کتب شاعران ایرانی ترجمه شده به زبان‌های خارجی به عنوان پر فروش ترین کتاب سال بعضی از کشورها معرفی شده است.

در ادامه سید حسین راسخی دبیر چهارمین کنگره شهدای دانشجو و سومین جشنواره ادبی هنری رویش استان یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه این جشنواره بزرگترین رویداد ادبی با هدف شناسایی و استعداد یابی و تربیت نیروی کادر در تراز انقلاب اسلامی است اظهار داشت: تولید اثرات فاخر، ارزشمند انقلاب و هنری حاوی ارزش و پیام برای نسل‌های سوم و چهارم انقلاب از دیگر اهداف این جشنواره است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به تعداد آثار رسیده به جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره تعداد ۲ هزار اثر از ۷۰۰ دانشجو به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی با بیان اینکه ۶۰ موضوع از جمله دفاع مقدس و اقتصاد مقاومتی، آرمان خواهی و سبک زندگی ایرانی اسلامی برای این دوره از جشنواره رویش در یزد در نظر گرفته شد گفت: در مجموع دانشجویان در ۲۰ رشته از جمله عکاسی، فیلم کوتاه و مستند و داستانی، نقاشی، طراحی پوستر، فیلم‌نامه‌نویسی، داستان نویسی، طنز یک طرفه و تئاتر خیابانی و نماهنگ اقدام به مشارکت در این جشنواره کردند.