اولین دوره منبر مکاسب میبد، از پنجشنبه این هفته در امامزاده خدیجه خاتون برگزار می شود

حجت الاسلام مرتضی برزگر گفت: اولین دوره منبر مکاسب در شهرستان میبد از این هفته، پنجشنبه ها در امامزاده خدیجه خاتون برای کاسبان و مغازه داران برگزار می شود.

به گزارش میبدما؛ استاد حوزه علمیه میبد در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به این موضوع، اظهار داشت: لزوم ایجاد دوره منبر مکاسب را بر مبنای حدیثی از امیرالمومنین(ع) قرار دادیم که می فرمایند اول مسائل شرعی را بیاموزید و بعد به سراغ تجارت بروید.

وی ادامه داد: بارها دیده شده کسبه محترم بدون اینکه اطلاع دقیقی از مسائل شرعی کسب و کار داشته باشند وارد به این فضا می شوند و درآمد خود را دچار مشکل می کنند.

شیخ مرتضی برزگر با اشاره به همکاری دکتر دهقانی از دادستانی میبد برای راه اندازی این دوره منبر مکاسب، افزود: اطلاعات و مواد فقهی این منابر توسط بنده، و اطلاعات و مواد قانونی و همچنین مصداق هایی از پرونده های اتفاق افتاده در دادگاه میبد نیز توسط دکتر دهقانی و مجموعه دادستانی میبد برای ارائه به کسبه، آماده می شود.

وی تصریح کرد: عصرهای پنجشنبه در امامزاده خدیجه خاتون منبر مکاسب برقرار و حتی از بلندگوهای اطراف حرم نیز صدای سخنرانی پخش می شود تا کسبه اطراف نیز از آن استفاده ببرند.

استاد برزگر با اشاره به بلند مدت بودن دوره منبر مکاسب، تاکید کرد: این اولین دوره منبر مکاسب به این سبک است که برگزار می شود و محتوای ارائه شده در این دوره ها نیز بعدا به صورت کتاب در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام مرتضی برزگر در انتها گفت: بازار را به پالایشگاهی تشبیه می کنم که اگر سوخت مرغوب تحویل ندهد همه سیستم های کشور دچار مشکل می شود، بازار نیز غذای مردم را برای عبادت، زندگی، ارتباطات و … تامین می کند و اگر این رزق پاک و درست به مردم نرسد، حتی منبر و موعظه ها نیز اثری نخواهد بخشید، و ما بر این اساس آموزش فقه مکاسب را یک امر ضروری به حساب می آوریم.