حجت الاسلام حبیب الله غفوری: ملت ایران دشمنان را در همه صحنه ها ناکام خواهند گذاشت / هر جا نگاهمان به سرمایه های ملی بود پیشرفت کردیم

امام جمعه موقت میبد در خطبه های نماز جمعه امروز ( ۱۳ بهمن ۹۶) با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب ، گفت : با پیروزی انقلاب اسلامی حقیقتا تاریخ اسلام دستخوش تحول بزرگ شد .

به گزارش میبدما به نقل از میبدآینه ، حجت الاسلام حبیب الله غفوری با بیان اینکه در زمانی که نظام سوسیالیسم شرق و سرمایه داری غرب عالم در یک نقطه مشترک با هم بر نابودی دین و تعطیل کردن کانون وحی و ادیان الهی اتفاق کرده و فاتحه دین را خوانده بودند تا جهان را به سمت مادی محض هدایت کنند که انسانها به جز زندگی مادی چیزی را نفهمند اظهار داشت : اما خدای متعال تازیانه عذاب را بر پشت ابرقدرتهای شرق و غرب عالم و عوامل و مزدوران و رژیم ستم شاهی پهلوی نواخت و ظرف مدت یک سال از نوزده دی ۵۶ که نخستین حرکت در قم شروع شد تا ۲۲ بهمن ۵۷ همه آنها مضمحل شدند.

خطیب جمعه موقت میبد تصریح کرد : در حالی که تمام موسسات تحقیقاتی و پژوهشی غربی ها و شرقی ها چنین واقعه تاریخی را پیش بنی نکرده بودند خداوند بر چنین حادثه ای اراده کرد.

* دشمنان با تبلیغات گسترده جوانان ما را طعمه قرار داده اند

وی با بیان اینکه نسل انقلاب خوب می داند چرا انقلاب کرد اما نسل های بعدی که پا به عرصه وجود گذاشتند ، دوران گذشته ستم شاهی را ندیدند و حتی خیلی ها دفاع مقدس را تجربه نکردند ، افزود : این جوانان عزیز ما امروز طعمه تبلیغات گسترده دشمن قرار گرفتند تا ذهن آنها را دچار شبهه و انحراف کنند.

* علت اصلی قیام امام و ملت آب و نان نبود

امام جمعه موقت میبد با یادآوری علت اصلی قیام امام و تبعیت ملت از امام به جوانان گفت : آنچیزی که علت اصلی برای قیام امام و بعد تبعیت مردم از امام و بر پایه انقلاب اسلامی و ایستادن تا پای جان و برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی شد ، بحث آب و نان نبود ، گر چه که وضع زندگی مردم در آن دوران بسیار دشوار بود.

* انقلاب اسلامی ، بیش از ۹۲ درصد کشور را از نعمت گاز برخوردار کرد

حجت الاسلام غفوری با اشاره به اینکه زندگی مردم در همین میبد به شدت ساده بود و کسی در زندگی امکانات و فرشی زیر پا نداشت خاطرنشان کرد : اما بعد از انقلاب ، نظامی که ظرف ۴۰ سال به شدت گرفتار جنگ ، تجریم های اقتصادی و توطئه های دشمن بود ، بیش از ۹۲ درصد کشور را از نعمت گاز ، آب ، برق ، مخابرات و جاده برخوردار کرد که در دنیا نظیرش را نمی توان پیدا کرد .

* مردم برای دفاع از احکام الهی قیام کردند

خطیب جمعه موقت میبد اظهار داشت : اما آنچیزی که ملت برای آن قیام کردند و با شوق فرزندانشان را راهی جبهه کردند این بود که دیدند در روز روشن رژیم ستم شاهی احکام خدا را به طور کامل با قلدری و گردن کلفتی زیر پا می گذاشت و متدینین حق نفس کشیدن نداشتند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گاه خدا برای کافران تسلطی بر مومنان قرار نداده است که کافر بر مسلمان مسلط شود و این نفی سبیل است گفت : این ملت مسلمان زیر چکمه کافران صهیونیست و امریکایی ، غربی و انگلیسی لگدکوب می شد.
امام جمعه موقت میبد با اشاره به وضع قانون کاپیتولاسیون در مجلس همین کشور و پایکوبی وطن فروشان تصریح کرد : منشاء اصلی قیام امام و ملت برای مقابله با این نیت دشمنان بود.

* پیشرفت های ملت ایران در طول انقلاب با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست

حجت الاسلام غفوری ، تمام اتفاقات ۳۹ سال و تحریم های اقتصادی امریکای جنایتکار غدار دروغگو از سال ۵۸ تاکنون و تحریک مزدوران داخلی برای اعمال تحریم های اقتصادی بیشتر برای مقابله با ایران را دشمنی دشمنان خواند و گفت : علیرغم همه دشمنی های امریکا ، آنچه در این کشور از جهت پیشرفت اتفاق افتاده است قابل مقایسه با هیچ یک از کشورهای مشابه ما نیست.

* امریکا و انگلیس چیزی جز چپاول ثروت کشورها بلد نیستند

خطیب جمعه موقت میبد با بیان اینکه امریکا و انگلیس جز چپاولگری ثروت ها و منافع ملت ها چیز دیگری بلد نیستند گفت : علیرغم جنگ ، محاصره اقتصادی ، دشواری ها و وجود منافقین و داعش علیه انقلاب اسلامی ، کشور ما در حال رشد و پیشرفت است .

وی با اشاره به اظهار نظر بعضی مبنی بر ارزانی اجناس در زمان ستم شاهی به نظر محققین که اخیرا منشر شده است پرداخت و گفت : بر اساس محاسبه محققین اثبات کردند ، قیمت ها بر اساس درآمدهای آن دوران با دوران فعلی با همه تورم ، قدرت خرید مردم از سال ۵۵ و ۵۶ بیشتر است .

* انقلاب اسلامی در عرصه سیاسی به توفیق صدرصد در جهان رسیده است

امام جمعه موقت مبید تصریح کرد : انقلاب اسلامی در عرصه سیاسی به توفیق صدرصد در جهان رسیده است و در عرصه فرهنگی هم که دشمن همه تمرکزش را برای فاسد کردن فکر و اعتقادات جوانان ما روی جبهه فرهنگی برده است باز هم توفیقات بالایی داریم .

* هر جا نگاهمان به سرمایه های ملی بود پیشرفت کردیم

حجت الاسلام غفوری اظهار داشت : در عرصه اقتصادی جایی که نگاه مان به دست نیروی انسانی ، به فکر جوان و به ثروت ها و سرمایه های ملی خودمان بوده پیشرفت کردیم و امروز در بسیاری از این امور مهم جز چند کشور اول دنیا هستیم ، اما جایی که نگاه مان به دست دشمن رفت و به امید آنها نشستم که دشمن یک لقمه نانی به سمت ما پرتاب کند ، ضایع شدیم و عقب ماندیم و فرصت سوزی کردیم.

* این کشور و نظام مال ملت است

خطیب جمعه موقت میبد تصریح کرد : این کشور ، انقلاب و عزت مال این ملت است و دشمنان این ملت بدانند که این مردم شریف و شهید داده ما کمرها را محکم بسته اند برای اینکه از سرمایه ملی خود برای پیشرفت در همه عرصه ها و پیشی گرفتن از همه دشمنان بهره بگیرند .

* اگر دشمن گمان کرده با توطئه و شبهه بر ذهن ملت اثر کند کور خوانده است

وی گفت : اگر دشمن گمان کرده است که بعد از ۳۹ سال از انقلاب اسلامی گذشته است و می تواند با توطئه ها ، شایعه ها و شبهه افکنی ها ، در ذهن این ملت شریف اثر کند کور خوانده است.

امام جمعه موقت میبد افزود : این ملت درس خوانده در مکتب پیامبر و اهل بیت و اباعبدالله الحسین (ع) است و برای زمینه سازی ظهور ولی عصر (عج) خود را آماده کرده است .

* محور حرکت نجات مستضعفین عالم از زیر یوغ استکبار ملت ایران است

حجت الاسلام غفوری با بیان اینکه این ملت به دنبال این است که ملت های مظلوم عالم را هم نجات دهد تا همه مستضعفین عالم یک دست و یکصدا در مقابل مستکبران بایستند گفت : همانطور که امام راحل فرموده اند : این قرن به حول قوه الهی قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است و محور این ، حرکت ملت آگاه ، شریف ، بیدار و اندیشه ورز ایران اسلامی است که در همه عرصه ها به خوبی مسائل را تشخیص می دهد و به موقع در صحنه حاضر است و اقدام می کند.

* ملت ایران در همه صحنه ها دشمنان را ناکام خواهند گذاشت

وی با خطاب به امریکا و مزدوران منطقه شان افزود : دشمنان بدانند همانطور که این ملت در توطئه منافقین ، جنگ ، حریم اقتصادی ، داعش و در سایر صحنه ها شما را ناکام گذاشت باز هم در همه صحنه ها شما را ناکام خواهد گذاشت.