هم اندیشی شهرداران و اعضای شوراهای میبد و اردکان

محمود اسدزاده شهردار و اعضای شورای شهر میبد میهمان حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان شدند. به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی شهرداری میبد، در این نشست صمیمی که با حضور شهرداران و اعضای شورای شهرهای میبد و اردکان در دفتر امام جمعه اردکان برگزار شد پیرامون مباحث مختلف دو […]

محمود اسدزاده شهردار و اعضای شورای شهر میبد میهمان حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان شدند.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی شهرداری میبد، در این نشست صمیمی که با حضور شهرداران و اعضای شورای شهرهای میبد و اردکان در دفتر امام جمعه اردکان برگزار شد پیرامون مباحث مختلف دو شهرستان تبادل نظر و گفتگو شد.

حجت الاسلام و المسلمین شاکر به وجود ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوب در دو شهرستان اردکان و میبد و نقش این دو شهر در عرصه های مختلف استانی و کشوری اشاره کرد و افزود: باید ظرفیت های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بررسی شود و با تشکیل کمیسیون های ویژه در جهت استفاده حداکثری از این ظرفیت ها و اجرای طرح های مشترک تلاش کرد تا همه مردم از برکات آن بهره مند شوند و باقیات الصالحاتی برای مسئولین به جا بماند.

وی اظهار داشت: شورای شهر مهمترین نهاد مردمی است که با رأی مستقیم مردم انتخاب شده و تبلور مردم سالاری است و به همین خاطر شوراها می توانند در رفع مشکلات جامعه نقش بیشتر و ارزشمندتری داشته باشند.

در ادامه، محمود اسدزاده شهردار میبد هم در سخنانی ضمن تشکر از امام جمعه اردکان بخاطر برگزاری این نشست گفت: این نشست ها ادامه داشته باشد و نتایج آن نیز برای مردم هر دو شهر مفید باشد و مردم باید در عمل تأثیر اینگونه جلسات را ببینند.

احمد کمالی، شهردار اردکان نیز اظهار داشت: اجرای پروژه های مشترک بین شهرهای اردکان و میبد می تواند فضای مسموم موجود در موضوع ارتباط این دو شهر را برطرف کند. باید موانع وحدت را شناسایی کنیم و با ارائه راهکار مناسب این موانع را از پیش رو برداریم و برای پر بار شدن این جلسات می توان از صاحبنظران در زمینه های مختلف استفاده کرد.

محمدعلی مروتی رئیس شورای اسلامی شهر اردکان با اشاره به توسعه صنایع در اردکان و میبد گفت: این موضوع به عنوان امتیازی محسوب می شود ولی وجود همین صنایع موجب بروز برخی از مشکلات اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی برای این دو شهر شده است که باید با همفکری و تعامل با یکدیگر این مشکلات را کاهش داد.

رئیس شورای اسلامی شهر میبد نیز برگزاری این نشست را ارزشمند دانست و گفت: مردم برای این نظام و انقلاب سنگ تمام گذاشتند و امروز نوبت مسئولین است که برای خدمت به مردم تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا آقایی اظهار داشت: بسیاری از خواسته های مردم از مسئولین احتیاج به بودجه ندارد. نداشتن اخلاق خوب در برخورد با مردم یکی از چیزهایی است که باعث می شود مردم از ادارات دولتی رضایت نداشته باشند. اخلاق و رفتار خوب می تواند بدبینی نسبت به نظام را کاهش بدهد. باید از تمام امکانات برای خدمت رسانی به مردم استفاده کنیم.

در این نشست، موضوعات مختلف از جمله برگزاری یادواره های شهداء بصورت مشترک، برپایی غرفه های مشترک در ایام نوروز، استفاده از ظرفیت مراکز آموزش عالی، راه اندازی سیستم حمل و نقل قطار بین شهری، سرعت بخشیدن در پروژه انتقال آب از خلیج فارس، استفاده از پسآب فاضلاب شهری در راستای ایجاد فضای سبز بیشتر، مدیریت مشترک پسماند، آماده سازی زیرساخت های مورد نیاز برای جذب گردشگر با توجه به پیشینه تاریخی دو شهر، ساخت بیمارستان تخصصی مشترک، آموزش همگانی برای حفظ محیط زیست، ساخت کشتارگاه و میدان میوه و تره بار مشترک و تشکیل کارگروه مشترک برای شناسایی نیازهای اساسی شهرهای اردکان و میبد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.