ساخت مرکز جامع توانبخشی میبد بصورت کاملا خیری

بیش از ۸۵۰ تخت بستری در شهرستان‌های مختلف استان فعال است که به ارائه خدمات توانبخشی مراقبتی به معلولین و سالمندان می پردازند.

به گزارش میبدما؛ مدیر کل سازمان بهزیستی استان یزد در بازدید از موسسه خیریه محبت میبد گفت: یکی از وظایف بهزیستی در زمینه توانبخشی‌، مراقبت شبانه‌روزی از معلولینی است که نیاز به این خدمات دارند خوشبختانه بیش از ۸۵۰ تخت بستری در استان وجود دارد که بیشتر آنها نیز توسط موسسات و خیرینی که از این موسسات حمایت می‌کنند، فراهم شده است .

دکتر جلیل عفتی ادامه داد: یکی از مراکزی که در بخش بانوان هم در زمینه عقب ماندگان ذهنی و هم بیماران روانی مزمن فعالیت می‌کند، مرکز محبت میبد است که با پشتیبانی موسسه خیریه‌ای به همین نام ارائه خدمات می‌کند.

وی هدف از این بازدید را هم پیگیری مشکلات مجموعه فعلی و هم ساختمان در حال ساخت این مرکز توسط خیرین، ذکر کرد و گفت: ساختمان جدید مرکز جامع توانبخشی میبد بصورت ۱۰۰ درصد خیری در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار با زیر بنای ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع با هزینه ای بالغ بر ۳ میلیارد تومان ظرف مدت یکسال احداث می شود.

وی افزود: عملات ساخت این مجموعه تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این مرکز توانبخشی ظرفیت نگهداری و توانبخشی برای ۱۸۰ نفر از معلولین ذهنی، بیماران روانی مزمن و سالمندان خانم را دارد.

گفتنی است؛ در بازدید از مرکز جامعه توانبخشی میبد، آیت الله اعرافی امام جمعه این شهرستان، مدیر کل بهزیستی استان و برخی از مسئولین شهرستان میبد نیز حضور داشتند.