۱۷ مرکز بوم‌گردی در استان یزد تجهیز و راه‌اندازی شدند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد از تجهیز و راه‌اندازی ۱۷ مرکز بوم گردی در این استان خبر داد و تصریح کرد: توسعه بوم گردی و بازارهای محلی در روستاها، یکی از راهکارهای مؤثر در ایجاد اشتغال پایدار است.

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، محمد یارمند امشب در نشست ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان از رویکرد تفریحی، فرهنگی و اقتصادی دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد با تأکید بر آسایش و آرامش خبر داد و گفت: طرح برپایی بازارهای محلی و جشنواره‌های، عشایری، اجتماعی و فرهنگی باهدف رونق روستایی در ایام نوروز پیش رو را در دستور کار خود داریم و به یاری خداوند در سال ۹۷ رشد و توسعه این مراسم‌ها در روستاها را شاهد خواهیم بود.

وی از تجهیز و راه‌اندازی ۱۷ مرکز بوم گردی در استان خبر داد و تصریح کرد: در این طرح همواره تلاش شده است تا داشته‌های روستاهای استان با مدیریت مناسب و سازنده در این عرصه به سرمایه‌های مناسب تبدیل‌شده و آغازی از موفقیت را برای گردشگری استان به‌ویژه در روستاها رقم بزند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد توسعه بوم گردی و بازارهای محلی در راستای توسعه گردشگری را یکی از راهکارهای اشتغال پایدار دانست و اذعان کرد: تاکنون مبلغی بالغ‌بر ۳۰۰ میلیون تومان، جهت تعمیر و راه‌اندازی پنج ‌خانه بوم گردی در شهرهای میبد، مهریز، خاتم و بافق اختصاص داده‌شده است.