بصیرت و شجاعت دو اصل مهم در خنثی‌سازی فتنه‌ها/ فضای مجازی یکی از عرصه‌های مهم جولان فتنه گران است

عضو هیئت‌علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، بصیرت و شجاعت را دو اصل مهم در خنثی‌سازی فتنه‌ها دانست.

به گزارش میبدما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌قاسم روان‌بخش در شامگاه جمعه در نشست بصیرتی در یزد، با اشاره به اینکه بصیرت مردم در مقابله با فتنه‌های مختلف، انقلاب را برای سالیانی طولانی در برابر فتنه‌انگیزی‌های دشمنان داخلی و خارجی بیمه کرده است.

وی در ادامه با اشاره به سخنان امام علی علیه‌السلام فتنه را ناشی از دو عامل پیروی از هوای نفس و رواج بدعت‌های خارج از قاعده‌های دینی دانست و تصریح کرد: البته نوآوری و استفاده از روش‌های درست و مناسب همواره می‌تواند رشد و تعالی را به همراه داشته باشد ولی زمانی که این روش‌ها از قواعد دینی خارج‌شده و به‌صورت بدعت در جامعه ظهور کنند به‌خودی‌خود مقدمات فتنه را در جوامع به وجود خواهند آورد.

این فعال سیاسی افزود: البته باید توجه داشت که ریشه بدعت و گرایش به آن ضعف اعتقادی است که به‌مرورزمان در برخی از قسمت‌های جامعه رشد کرده و خود را نشان می‌دهد.

با شجاعت و بصیرت باید به میدان فتنه رفت

حجت‌الاسلام‌ روان‌بخش در ادامه با اشاره به سخنان امام علی علیه‌السلام بصیرت و شجاعت را دو اصل مهم در خنثی‌سازی فتنه‌ها دانست و اذعان کرد: با شجاعت و بصیرت باید به میدان فتنه رفت، باید با بررسی دقیق مسائل و اتفاقات اطراف فتنه، راه درست را تشخیص داد و اقدام مناسب را پیش روگرفت چراکه اگر بصیرت نباشد بدون شک گمراهی و جهل جامعه را از مسیر درست منحرف خواهد کرد.

عضو هیئت‌علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: برخی گمان می‌کردند که باوجود مشکلات اقتصادی و فشار تحریم‌ها بر مردم، مردم ایران اسلامی دست از آرمان‌های خود برداشته و زمان را برای ایجاد فتنه در کشور مناسب دانستند ولی این مردم بودند که بار دیگر به میدان آمده و با بصیرت و هشیاری خود، از انقلاب و آرمان‌های آن حمایت کردند و بر دسیسه‌ها خط بطلان کشیدند.

عناصر فتنه و اشتغال در پست های مدیریتی

وی روی کار آمدن عناصر فعال در فتنه و اشغال پست‌های مدیریتی در کشور توسط آنان را خطری برای انقلاب و کشور دانست و گفت: فتنه خط قرمز نظام است، امروز برخی در تلاش‌اند تا فعالین در فتنه را در کشور حمایت کرده و به آن‌ها پرو بالی دوباره بدهند، مردم و دلسوزان جامعه باید توجه داشته باشند تا جلوی این جریانات گرفته شود و دست فتنه گران از امور کشور همواره کوتاه و کوتاه‌تر شود.

سخنگوی سابق ستاد نخبگان حوزه و دانشگاه با اشاره به رهبری‌های مدبرانه رهبر انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز با تدابیر رهبر انقلاب، قدرت این انقلاب در داخل و خارج از کشور بر همگان ثابت‌شده و مردم شاهد رشد این آرمان در جهان هستند.

حجت‌الاسلام روان‌بخش افزود: بیش از ۲ هزار اتاق فکر در کشورهایی همچون آمریکا در تلاش‌اند تا با برنامه‌های متعدد نابودی این نظام و فراموشی این آرمان را رقم بزنند؛ اما امروز اسلام ناب محمدی (ص) تمام قد در برابر مستکبران ایستاده است و این نتیجه تدابیر رهبر انقلاب و ولایتمداری مردم فهیم و بصیر این مرزوبوم است.

خصارت محض برجام برای کشور

این فعال سیاسی در ادامه برجام را به بن‌بست رسیده دانست و گفت: مذاکرات با آمریکا و جهان غرب توسط دولت نه‌تنها لغو تحریم‌ها را در برنداشت بلکه اضافه شدن آن‌ها و حتی زیاده‌خواهی دشمن و تلاش او در دخالت در امور داخلی و دفاعی کشور را رقم زد.

وی افزود: البته برخی از تشدید تحریم‌ها خوشحال هستند و در تلاش‌اند تا با افزایش فشار اقتصادی بر مردم و اغتشاش در جامعه، فتنه‌انگیزی‌های خود را دنبال کنند، برخی می‌خواهند با غبارآلود کردن اوضاع سیاسی کشور و تهمت زدن به دستگاه‌های دلسوز و خدمت‌گزار همچون سپاه پاسداران و حوزه علمیه، راه را برای خود هموارساخته و با مظلوم‌نمایی جامعه را گمراه کرده و به فتنه‌های متعدد بکشانند.

فضای مجازی سلاح دشمن برای فتنه انگیزی

سخنگوی سابق ستاد نخبگان حوزه و دانشگاه فضای مجازی را یکی از عرصه‌های مهم جولان فتنه گران دانست و گفت: فضای مجازی علیرغم تذکرهای متعدد مقام معظم رهبری کنترل نشده و به فضایی امن برای فتنه گران تبدیل‌شده است، لازم است تا با کنترل این فضا این سلاح را از دست دشمن بگیریم.

عضو هیئت‌علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) هدف فتنه را زدن ریشه انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: راهکار مقابله با این تهدید بزرگ چیزی جز بصیرت زایی و بصیرت افزایی نیست، مردم باید با بصیرت باشند تا بتوانند در فتنه‌ها حق و باطل را تشخیص دهند.

وی افزود: همگان باید علاوه برافزایش بصیرت خود در بین مردم نیز به روشنگری بپردازند تا هرکس بتواند باقدرت تشخیص شرایط، در مقابل فتنه گران ایستاده و اجازه گمراه کرده جامعه را به آنان ندهد.