افتتاح دفتر انجمن‌صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های‌خبری یزد

دفتر انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری یزد همزمان با سالروز سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب به یزد افتتاح شد.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، آیین افتتاحیه دفتر انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد همزمان با سالروز سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان یزد، با حضور فرماندار یزد افتتاح شد.

مصطفی سالاری فرماندار یزد در این مراسم با اشاره به اینکه خبرنگاری رسالت سنگین و خطیری است، اظهار داشت: خبرنگاران باید در تمام عرصه‌ها با پایبندی به اصول حرفه‌ای، در راستای پیشبرد اهداف نظام اسلامی ایران حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی درست و مناسب یکی از لازمه‌های توسعه در هر جامعه‌ای به حساب می‌آید و خبرنگاران در این زمینه مهم‌ترین وظیفه را بر دوش دارند.

فرماندار یزد به ارتباط قوی خبرنگاران با مردم و مسئولان اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه باید به عنوان بازوی قوی مسئولان، با مردم ارتباط داشته و دغدغه‌ها و مشکلات آن‌ها را به گوش مسئولان برسانند تا آن‌ها هم در راستای رفع این مشکلات قدم بردارند.

سالاری به بخشی از وظایف رسانه‌ها و خبرنگاران اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین وظایفی که خبرنگاران به دوش دارند صداقت در اطلاع رسانی و خبرنویسی است که باید حتما مورد توجه آن‌ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه این صداقت عاملی برای توسعه جامعه به حساب می‌آید، گفت: در صورتی که مردم به درستی از رویداد‌ها و فعالیت‌ها اطلاع داشته باشند، قطعا همکاری و همراهی لازم برای دستیابی به اهداف انقلاب را به دست می‌آورند.

فرشاد براتی دبیر انجمن صنفی مدیران پایگاه‌های خبری و سرپرستان خبرگزاری‌های استان یزد هم در این دیدار با اشاره به بخشی از فعالیت‌های انجمن، خاطرنشان کرد: این انجمن می‌تواند زمینه‌ای برای ارائه خدمات بهتر به خبرنگاران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری به حساب آید.

وی خواستار توجه بیشتر مسئولان به امور مرتبط با خبرنگاران شد و گفت: خبرنگاران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در تمام برنامه‌ها و رویدادهایی که در استان رخ می‌دهد حضور دارند ولی متاسفانه کمتر به آن‌ها توجه می‌شود.

مسعود می‌رجلیلی مسئول کمیته رفاهی این انجمن هم در این دیدار به ارائه توضیحاتی در ارتباط با برنامه‌های پیش روی انجمن پرداخت و اظهار داشت: این انجمن به صورت تخصصی در حوزه خبرنگاران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری فعالیت می‌کند و و سعی بر رفع بخشی از مشکلات این قشر از جامعه دارد.