عکس: سرامیک‌های میبد در موزه ویلیامز امریکا

یکی از فعالان حوزه میراث فرهنگی می گوید دو قطعه سفال دقیقا به سبک سفال ها و سرامیک های میبدی در موزه فیتز ویلیامز امریکا وجود دارد. به گزارش نارین نیوز، محسن میرجانی ارجنان. دانشجوی دکتری باستان شناسی و از فعالان حوزه ی میراث فرهنگی در وبلاگ شخصی اش آورده: به دنبال یک سری سفال […]

یکی از فعالان حوزه میراث فرهنگی می گوید دو قطعه سفال دقیقا به سبک سفال ها و سرامیک های میبدی در موزه فیتز ویلیامز امریکا وجود دارد.

به گزارش نارین نیوز، محسن میرجانی ارجنان. دانشجوی دکتری باستان شناسی و از فعالان حوزه ی میراث فرهنگی در وبلاگ شخصی اش آورده: به دنبال یک سری سفال های دوره مظفری و ایلخانی بودم که منبع جالبی از موزه فیتز ویلیامز به دستم رسید.

میر جانی در ادامه نوشته است “هنگامی که داشتم گونه های سفال های ایرانی این مجموعه را چک می کردم ، دو قطعه سفال مربوط به دوره قاجاریه در این مجموعه توجهم را جلب کرد. این دو قطعه سفال دقیقا به سبک سفال ها و سرامیک های میبدی بود ولی متاسفانه در کاتالوگ و توضیجات آن به ضرس قاطع به موقعیت جغرافیایی اثر اشاره نشده بود.”

وی در پایان آورده که “با اینحال یکی از این دو قطعه المان خورشید خانوم است که می دانیم دست کم از دوره اواخر صفویه به این طرف در سنت سفالگری میبد تثبیت شده است و دیگری ظرفی است که با نقوش ساده هندسی و به صورت نوارهای مدور با حد و مرز مشخص است که در حال حاضر نیز در مجموعه المان های سفالگری امروز میبد به چشم می خورد.”