لزوم توجه بیشتر به کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها

دبیر شورای آزاداندیشی بسیج دانشجویی یزد با تأکید بر لزوم توجه بیشتر جامعه دانشگاهی به کرسی‌های آزاداندیشی به‌ضرورت پیشگامی دانشگاهیان در ارائه راهکار جهت حل معضلات کشور اشاره کرد.

به گزارش میبدما؛ امیرمحمد رحیمی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به کرسی‌های آزاداندیشی و برنامه‌هایی ازاین‌دست در دانشگاه‌ها، به منویات مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت این موضوع اشاره کرد و بیان داشت: به‌منظور برنامه‌ریزی بهتر جهت هدفمند برگزار کردن کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و تقویت این مهم، دبیرخانه آزاداندیشی در بسیج دانشجویی استان تشکیل شد.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد، با تأکید بر اینکه مسائل اساسی کشور باید در کرسی‌های آزاداندیشی موردبحث قرار گیرد و این کرسی‌ها نباید صرفاً به مسائل سیاسی و ایام خاصی نظیر انتخابات اختصاص یابد، بیان داشت: دبیرخانه آزاداندیشی بسیج دانشجویی استان، آمادگی حمایت همه‌جانبه از کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها را دارد.

وی در ادامه با یادآوری اینکه دانشگاه‌های کشور باید در ارائه راهکار و راه‌حل برای حل معضلات کشور پیشگام باشند، خاطرنشان کرد: تشکیل اندیشگاه های انقلاب اسلامی در این راستا نیز امری ضروری است که باید موردتوجه دانشگاهیان قرار بگیرد.

دبیر شورای آزاداندیشی بسیج دانشجویی استان یزد تقویت مبانی اعتقادی و فکری دانشجویان را از ضرورت‌ها امروز دانست و یادآور شد: دانشگاهی دانشگاه اسلامی است که بتواند نیروی متعهد و کارآمد جهت رشد و پیشرفت کشور تربیت کند.

رحیمی بابیان اینکه در کنار ارائه محتوای متنوع و متناسب با کرسی‌های آزاداندیشی، برگزاری مسابقات آموزشی و کاربردی در مقوله فن بیان و ارائه محتوا از دیگر برنامه‌های در دستور کار این مجموعه است افزود: هم‌افزایی تشکل‌های دانشجویی در برگزاری جلسات آزاداندیشی و برنامه‌ریزی در این راستا نیز از دیگر موارد موردتوجه دبیرخانه آزاداندیشی است، چراکه این مهم جهت رسیدن به اهداف ضروری است.