پیام مخاطبین: اداره آب و فاضلاب در طرح توسعه هزینه اضافی می گیرد/ مهندس بنا: هزینه طرح توسعه انشعاب آب نسبت به تعداد متقاضیان یک کوچه متفاوت است

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان میبد در پاسخ به انتقاد یکی از مخاطبین میبدما، گفت: انشعاب آب برای متقاضیان ممکن است در دو محور توسعه و یا اصلاح باشد که هزینه های هر دو متفاوت می باشد.

مهندس بنا ادامه داد: اگر در کوچه ای شبکه آب وجود نداشته باشد، دیگر موضوع اصلاحیه که هزینه آن بر عهده اداره آب می باشد، وجود ندارد، بلکه به اسم طرح توسعه شناخته می شود.

وی افزود: برای توسعه نیز باید درخواست را به واحد طراحی استان یزد فرستاده و اگر طبق برآورد آنها مورد تایید قرار گرفت، هزینه این موضوع بر عهده خود متقاضی می باشد.

رئیس اداره اب و فاضلاب میبد ادامه داد: البته اگر در یک کوچه چند نفر درخواست کننده لوله گذاری باشند، هزینه آن بر یک نفر تحمیل نمی شود و اگر تعداد متقاضی در یک کوچه مثلا ۵ نفر باشد ما به ازای هر نفر به جای ۴۱۸ هزار تومان، ۱۹۸ هزار تومان از حق انشعاب کم می کنیم و تقریبا هزینه چندانی نباید پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: اگر یک متقاضی هزینه انشعاب و توسعه را پرداخته باشد و مدتی بعد در همان کوچه متقاضیان دیگر درخواست انشعاب بدهند، دیگر توسعه موضوعیت ندارد و بحث اصلاحیه پیش می آید که هزینه را اداره آب تقبل می کند.

مهندس بنا اظهار داشت: در مورد کشیدن انشعاب در مکان هایی که زمین های تفکیکی باشد، حتی اگر یک یا دو نفر از صاحبان زمین ها درخواست بدهند، به ازای هر متر مربع ۳ هزار تومان هزینه اماده سازی اخذ می شود و بقیه هزینه نیز در درخواست های بقیه متقاضیان ان منطقه و در آینده گرفته می شود.

وی در پاسخ به این سوال که طرح فاضلاب در خیابان های اصلی شهرستان میبد تا چه زمان طول می کشد، گفت: در شاهراه های اصلی تا دو سال آینده هنوز کار داریم و در خیابان امام خمینی حدودا تا نیمه سال آینده کار تمام می شود.

مهندس بنا، رئیس اداره آب میبد؛ افزود: در تاریخ ۱۳۹۵/۰۸/۲۰ این طرح با براورد ۵۴۰ کیلومتر لوله گذاری شروع شد که قرار بر اتمام در بازه زمانی ۵ ساله می باشد و طبق برنامه قرار شد شاهراه های اصلی را سه ساله تمام کنیم، که یک سال از شروع طرح گذشته است.

 

لازم به ذکر است که یکی از مخاطبین میبدماف با ارسال این متن و تصویر آیین‌نامه، درخواست پیگیری مطالبه خود را داشت:

سلام. همانطور که میدانید در صورتی که شبکه آب در کوچه نباشد شرکت آب و فاضلاب میبد هزینه های اجرای شبکه را براورد میکند و مثلا برای اجرای ۱۰۰ متر شبکه چند میلیون از متقاضی دریافت میکند در حالی که این کار کاملا بر خلاف آیین نامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه آب و فاضلاب ابلاغی وزارت نیرو میباشد. و طبق آیین نامه فوق الذکر اجرای شبکه به عهده متقاضی است و هزینه واقعی اجرای ۱۰۰ متر شبکه، کمتر از ۵۰۰ هزار تومان است. و اختلاف چند میلیونی از جیب شهروندان میبدی به جیب شرکت آب و فاضلاب میرود.
حال توقع شهروندان میبدی علاوه بر پاسخگویی شرکت مذکور پیگیری نماینده مردم شریف میبد و همچنین پیگیری فرماندار محترم جهت احقاق حقوق قانونی مردم میبد است.