سهمیه آب انتقالی به استان یزد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با اشاره به اینکه سهمیه آب انتقالی به یزد کاهش ۳۶ درصدی داشته است، گفت: ۶۰ درصد آب شرب استان یزد از آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود.

به گزارش میبدما؛ محمدمهدی جوادیان زاده در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، با اشاره به حمله مجدد به خط لوله آب آشامیدنی مردم یزد، گفت: دوشنبه شب ساعت ۲۳/۴۰ سه تیر برق در حاشیه ایستگاه پمپاژ شماره چهار را تخریب کردند که باعث قطع برق و نیز باعث قطع آب‌شده بود؛ اما تیرها تا صبح اصلاح شد و این آب وصل شده و هم‌اکنون آب جریان دارد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد آب شرب استان یزد از آب انتقالی تشکیل می‌شود، افزود: ۶۰ درصد آب شرب استان یزد از آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد بابیان اینکه حجم آب پشت سد کم بوده است، تصریح کرد: ۳۶ درصد حجم آب تأمینی استان یزد و اصفهان کاهش پیداکرده است و همچنین لازم است مردم در این امر صرفه‌جویی کنند تا دچار مشکلاتی همچون تأمین آب نباشیم و بتوانیم همه مناطق استان یزد را که از آب انتقالی وصل بودند را تأمین آب کنیم.

جوادیان زاده اظهار داشت: تلاشمان این است آب به جیره‌بندی نرسد و شرکت آب و فاضلاب یزد برنامه‌های لازم را با شرکت آب منطقه‌ای استان یزد، همچون اضافه شدن چاه‌های باکیفیت به مجموعه، مجوز حفر چاه‌های جدید توسط شرکت آب و فاضلاب در سراسر استان یزد و تنظیمات بر روی شبکه شهر که بتوانند آب رو به‌صورت متعادل‌تر به نقاط مختلف شهر برسانند، انجام دادند.

وی در پایان با اشاره به اینکه هر چه سهم آب زیرزمینی در تأمین آب شرب استان یزد بیشتر شود، کیفیت پایین‌تری دارد، خاطرنشان کرد: کیفیت آب ازنظر طعم و سختی پایین‌تر می‌آید و ازلحاظ میکروبی به‌شدت توسط شرکت آب و فاضلاب و مرکز بهداشت کنترل می‌شود که میکروبی نباشد.