مردم خیالشان راحت باشد که آب مصرفی فعلی در میبد هیچ مشکلی ندارد/ EC بالای آب اردکان موجب راه اندازی ایستگاه های برداشت آب در این شهر شده است

رئیس اداره آب و فاضلاب میبد اظهار داشت: خوشبختانه به خاطر بارندگی خوبی که در سال جاری شاهد آن بودیم، آب انتقالی مورد استفاده در میبد افزایش خوبی پیدا کرده است.

احمد بنا رئیس اداره آب و فاضلاب میبد در گفتگو با خبرنگار میبدما، گفت: با توجه به این موضوع و به علت پایین بودن EC آب مصرفی در شهرستان، راه اندازی ایستگاه های آب شرب هنوز ضرورت پیدا نکرده است.

وی افزود: سه چاه روشن با EC حدود ۱۳۰۰ در شهرستان فعال هستند و حتی در برخی نقاط مانند بیده نیز بهترین و خالص ترین آب ممکن را در شبکه داریم.

وی عنوان کرد: اگر به علت گرمی هوا و بالا رفتن مصرف نیز مجبور به روشن کردن چاه شماره ۶ میبد شویم، اولین نقطه ای که EC آب آن بالا می رود، همان منطقه بیده می باشد و طبیعتاً در اولین فرصت ایستگاه آب شرب مخصوصاً در خیابان رشیدالدین را فعال می کنیم.

احمد بنا تصریح کرد: اینکه در اردکان ایستگاه های آب شرب فعال شده به این علت است که EC آب آنجا بالای ۳۵۰۰ می باشد و طبیعتاً باید از آب شرب ایستگاه ها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم خیالشان راحت باشد که آب مصرفی فعلی در میبد هیچ مشکلی ندارد و به صورت مداوم در حال کنترل و ارزیابی می باشد.

رئیس آبفای میبد در انتها گفت: از مردم عزیز میبد درخواست داریم در مصرف آب تا آنجا که امکان دارد صرفه جویی به عمل آورند و بارندگی های ابتدای سال جاری را ملاکی برای مصرف بالاتر قرار ندهند.