دومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری میبد برگزار شد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میبد گفت: طرح اشتغال فراگیر فرصت مناسبی برای تثبیت اشتغال موجود و راهکار مناسبی برای ایجاد اشتغال خرد و کلان است.

به گزارش میبدما، دومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان میبد به منظور هماهنگی بین اعضاء و تسریع در ارسال طرح های آماده شده دستگاه های اجرایی به کارگروه اشتغال میبد و بررسی میزان اشتغال ایجاد شده شهرستان در سال جاری و ثبت آن در سامانه رصد اشتغال برگزار شد.

در ابتدای جلسه، محمدجواد احمدی، معاون فرماندار میبد ضمن اشاره به تعیین و ارسال طرح های اولویت دار شهرستان به دستگاه های اجرایی افزود: با توجه به اینکه قبلا طرح های اولویت دار شهرستان به دستگاه های اجرایی میبد ارسال شده، مدیران دستگاه ها تمام تلاش خود را به کار گیرند تا طرح های متقاضیان را آماده و در جلسه هفته بعد این کارگروه ارائه نمایند.

احمدی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی شهرستان مکلفند طرح های اولویت دار را در بخشهای میراث فرهنگی و گردشگری، جهادکشاورزی، صنعت و خدمات را به بهترین وجه به اطلاع متقاضیان و شهروندان برسانند افزود: با توجه به ابلاغ سهم تسهیلات استان، همچنین فرصت اندک شهرستان ها در جذب این منابع، دستگاه های اجرایی به منظور تسریع در روند اجرای طرح، یک نفر را به عنوان کارشناس آگاه و مطلع مشخص و ضمن معرفی به کارگروه اشتغال شهرستان، متقاضیان را در بدو ارائه درخواست توجیه و راهنمایی نمایند و پس از بررسی کارشناسانه، طرح ها را به کارگروه اشتغال ارسال نمایند.

در ادامه سیداحمد علائی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میبد با بیان اینکه طرح اشتغال فراگیر فرصت مناسبی برای تثبیت اشتغال موجود و راهکار مناسبی برای ایجاد اشتغال خرد و کلان است افزود: سهم استان یزد از تسهیلات اشتغال فراگیر، ۲۷۷ میلیارد تومان است که تاکنون حدود ۸۸ میلیارد تومان آن به استان ابلاغ شده و دستگاه های اجرایی شهرستان باید هرچه زودتر نسبت به معرفی طرح های متقاضیان به کارگروه اقدام تا سهم قابل قبولی از این تسهیلات را جذب نمائیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میبد با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال فراگیر در قالب تسهیلات سرمایه در گردش، طرح های توسعه ای و طرح های جدید به متقاضیان پرداخت می شود افزود: اولویت شهرستان توسط دستگاه‌های اجرایی و ذیل رسته‌های شغلی پر اشتغال استان ابلاغی به دستگاه‌های اجرایی شناسایی شده و تمام تلاش برای طرح‌هایی که بیشترین ظرفیت تولید و اشتغال را ایجاد می‌کند، می‌باشد.

علائی در ادامه با اشاره به آمار ۳۷ درصدی ثبت شده در سامانه رصد اشتغال خاطر نشان کرد: با توجه سهمیه اشتغال ابلاغ شده شهرستان و فرصت اندک باقیمانده تا پایان سال، دستگاه های اجرایی هرچه سریعتر نسبت به ثبت اطلاعات اشتغال ایجاد شده خود در سامانه رصد اقدام نمایند.