دانشجو و طلبه در سه ضلع مثلث طلایی

حجت الاسلام مصطفی زارعی/ نماینده ولی فقیه در سپاه میبد

دانشگاه و حوزه دو نهاد تفکیک ناپذیرند، نوک پیکان این دو نهاد باید به یک سر منزل نهایی منتهی شود که آن لقاءالله است. و باید بدانیم  خروجی حوزه و دانشگاه  با مدرک گرایی و اهداف غیر الهی به سر منزل نهایی (که به تعبیر شهید مطهری «علیه الرحمه» فراهم کردن غذای روح برای خلق الله است) نخواهد رسید، که امام امت ما فرمودند: سم کشنده ی حوزه و دانشگاه مدرک گرایی است و چقدر قشنگ می شود که مسئولین ما دروس ارائه شده به دانشجو و طلبه را به گونه ای ارائه دهند که موجب ابطال وقت و ضایع شدن گوهر عمرشان نشود.

منشا اساسی و هنر اصلی دانشجو و یک طلبه نبایستی از سه ضلع مثلث طلایی خارج شود ۱- تسخیر کردن دل انسانها۲- خدمت کردن برای خدای انسانها ۳- نشکستن دل ولی زمان انسانها که این سه ضلع برای تشکیل مثلث طلایی ما ضروری است و این رمز پیروزی و کلید موفقیت ما است.

شهید آیت الله دکتر مفتح استاد دانشگاه و روحانی مبارز و انقلابی که ۲۷ اذر را به مناسبت شهادت وی، روز وحدت نامگذاری کردند، به این مثلث طلایی جامعه عمل پوشانید.

چقدر قشنگ می شود که یک دانشجو و یک طلبه دارای دلی جوشان و دغدغه ای فراوان و همتی بالا و روحی بزرگ  باشد. همچون امام ما این پیر جماران که فرمودند: اگر در عالم بگردید خسته تر از من پیدا نمی کنید لیکن خدمت به مسلمین از اوجب واجبات است و این بود راز موفقیت امام که بردلهای ما حکومت کرد.

و این دغدغه و همت بلند و روح با عظمتش را به شهید مفتح و شهید مطهری تزریق کرد که امام خمینی(ره) در وصف مطهری فرمودند: فرزند من مطهری رفت اما اندیشه مطهری ماند.

 همچنین شهید محسن حججی که از فرزندان این انقلاب بود و مقام معظم رهبری در وصف ایشان فرمودند: خون شهید حججی عالم گیر شد و این  نتیجه هنر مردان خداییست، که این کمالات میسور نخواهد بود و این سعادت ابدی وصل نخواهد شد مگر با وصل کردن سیم بندگی به خدای سبحان.