حجت الله خلیلی: بالاترین حجم معادلات تجاری میبد در خیابان های سعیدی و طالقانی رقم می خورد/ از علل ازدیاد آرایشگاه های زنانه، لغو محدودیت های اخذ پروانه کسب می باشد

حسین فلاح، فرماندار میبد به همراه کارشناس بازرسی، و حراست فرمانداری در ادامه بازدیدهای هفتگی، از اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میبد بازدید به عمل آوردند.

به گزارش میبدما؛ در ادامه بازرسی های سرزده هفتگی از ادارات شهرستان میبد، در اولین دقایق شروع روز کاری امروز (دوشنبه ۲۰ آذرماه) فرماندار و گروه بازرسی همراه، از اداره صنعت، معدن و تجارت بازدید کردند.

در این بازدید، نسبت به رعایت شرایط و ضوابط کاری در اداره صحبت هایی شد و مسئولین و رئیس ادراه توضیحاتی ارائه دادند.

پس از این بازدید، مهندس حجت الله خلیلی در گفتگو با خبرنگار میبدما، اظهار داشت: یکی از وظایف اداره صنعت، معدن و تجارت، مربوط به امور آرد و نان، و نظارت بر قیمت ها، سهمیه ها، و همچنین بازرسی از واحد های صنفی آن است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت افزود: امور نمایشگاه ها مانند پاییزه، بهاره و ضیافت که در حوزه نمایشگاه های عمومی تعریف می شوند، و نمایشگاه های تخصصی مانند مبلمان و دکوراسیون نیز از دیگر وظایف این اداره می باشد.

وی با بیان این موضوع که امور عمومی تاییدیه  سوخت واحدهایی مانند کوره های آجر و بلوک و حمام های سنتی در این اداره پیگیری می شود گفت: بنا به سفارش آیت الله اعرافی که نسبت به رسیدگی ویژه به امور مردم شهر ندوشن به علت دوری مسافت شده بود، بسیاری از ترددهای مردم آنجا را کم کرده و بیشتر از طریق هماهنگی مسئولین مربوطه در ندوشن، نسبت به رفع مسائل تلاش می کنیم.

خلیلی با اشاره به جایگاه ویژه شهرستان میبد در بخش اصناف، در استان، افزود: در مجموع با فعالیت بیش از ۳۰۰۰۰ نفر در بخش اصناف و با وجود ۳۳۰۰ واحد صنفی، بالاترین ظرفیت تجاری را بعد از مرکز استان دارا هستیم، که خیابان سعیدی و طالقانی به ترتیب بیشترین حجم معادلات تجاری ما را رقم می زنند.

وی نظارت بر عملکرد اتحادیه امور صنفی، صدور پروانه کسب ایثارگری، نظارت بر شرکت تعاونی صنفی، نظارت بر نرخ های اصناف، نظارت بر محور فعالیت قالیبافان، صدور مجوز برای فروشگاه های بزرگ و مجازی را از دیگر فعالیت های اداره صنعت و معدن برشمرد و افزود: در بخش صنایع نیز در محورهای مختلف نظارت و تعامل داریم و بسیاری از کارهای اجرایی امور صنایع مانند رسیدگی به مشکلات و شکایات با ما می باشد.

مهندس حجت الله خلیلی در مورد ازدیاد فروشگاه های بزرگ و تهدید برای واحدهای کوچک نیز اظهار داشت: باید بپذیریم که این مجموعه ها هم برای مردم بهتر هستند و در وقت آنها صرفه جویی می شود، و هم برای کم کردن حجم ترددها در سطح شهر بسیار خوب هستند، البته بسیاری هنوز بر این عقیده هستند که واحدهای کوچک نیز نباید از بین بروند.

وی در مورد ازدیاد آرایشگاه های زنانه نیز گفت: در مورد آرایشگاه ها و ازدیاد تعداد آنها باید گفت که محدودیت های صدور پروانه برای واحدهای صنفی برداشته شده است و دولت و مجلس اینگونه صلاح دیده اند که محدودیتی وجود نداشته باشد.

حجت الله خلیلی با اشاره به وجود بیشترین شکایات مردمی از فروشگاه های کاشی و سرامیک، به علت های وجود واحدهای بی پروانه، عدم تحویل محصول به موقع و تقلب در محور درجه بندی ها، گفت: سامانه تلفنی ۱۲۴ مربوط به رسیدگی به شکایات مردمی می باشد و ۲۴ ساعته نیز در دسترس مردم عزیز قرار دارد.