وصیت‌نامه شهید شاخص اصناف استان یزد

محمد حسین بهارستانی

از شهدایی که این روزها نامش بیشتر شنیده شد، شهید زین العابدین علیزاده شورکی می باشد که شهید شاخص اصناف استان یزد نیز شناخته شد…

متن زیر، وصیت نامه این شهید والامقام است که خدمت شما تقدیم می شود:

بسم الله الرحمن الرحیم

« و لاتقولوا لمن یقتل فی سبیل الله امواتا بل احیاء و لکن لاتشعرون »

« آن کسی که در راه خدا کشته شود مرده نپندارید بلکه او زنده است و لیکن همه شما این حقیقت را در نخواهید یافت ».

با درود و سلام به پیشگاه مقدس مهدی موعود و در هم کوبنده ستمگران و ظالمین و با درود به نایب برحقش امام خمینی بیدار کننده ملل دربند استکبار جهانی و با درود و سلام به شهدای اسلام از صدر اسلام تا شهدای جبهه های جنوب و غرب کشورمان و با درود و سلام به شما ملت دلاور و فداکار.

پروردگارا ! از تو سپاسگذارم که چنین لیاقتی به من دادی تا توانستم دل از بهترین عزیزانم و شهر و دیارم برکنم و راهی جبهه شوم، جبهه ای که هر روز آن خاطره ای دارد، خاطره از شهادت ها.

قریب پنج سال از جنگ تحمیلی عراق کفر جهانی بر علیه جمهوری اسلامی می گذرد و در طول این پنج سال چه شهدایی که تقدیم نداشته ایم که انشاءا. . . ما نیز بتوانیم ادامه دهندگان راه این عزیزان باشیم و وای بر کسانی که خواسته باشند از خون این شهدا سوء استفاده کنند که فردای قیامت نمی توانند جوابگو باشند.

خواهران وبرادرانم بدانید که ما برحق هستیم و چه بکشیم و کشته شویم پیروزیم و باید تمام سختی ها ومشکلات را تحمل کرده و در مقابل کمبودها و نارسائیها صبر پیشه کنیم.

۱۴۰۰ سال از ظهور اسلام و شهادت امام حسین ( ع ) و ۷۲ تن از یارانش می گذرد و طول این مدت چه پیشینیان و چه خودمان بر سر وسینه زده ایم که ای امام حسین اگر در کربلا نبودیم تا یاریت دهیم ولی امروز به این آرزوی دیرینه خود رسیده و باید به ندای لبیک امام پاسخ مثبت داد و در راه دین و علیه کفار جهاد نمود و حال اگر توانستم دل از خانواده و زندگی کشیده و به وظیفه شرعی خود عمل کنیم خوشا به سعادتمان، ولی اگر دلبند این دنیا وبه فکرآخرت نباشیم فردای قیامت و روز رستاخیز شرمگین وخجل خواهیم بود.

در زمانی هستیم که دولت و مسئولین مملکت در خط اسلام و ولایت فقیه هستند و اگر توانستیم به این دولت کمک کنیم به اسلام کمک کرده ایم و انشا ا . . . برادران مغازه دار و همکارانم از بابت مالیات و یا سایر برادران به خاطر بعضی کمبودها و نارسائیها گله مند نباشند.

در زمانی و در جنگی هستیم که با یک کشور و یا یک دولت نمی جنگیم اکنون اگر شما توجه داشته باشید در دنیا تنها جنگی که دو ابر قدرت با هم متحد شده اند، همین جنگ اسلام علیه کفر می باشد و اکنون این جنگ ما مراحل آخر خود را طی می کند و شما اگر می توانید هرچه بیشتر کمک نمائید، حال اگر نتوانستید مستقیماً در جنگ شرکت نمائید با پشتیبانی از جبهه و کمک های خودتان در این نبرد مقدس با رزمندگان اسلام شرکت نمائید، یقین دارم که لطف الهی و امام زمان شامل حال شما خواهد گشت و نکته ای با شما ای مسئولین دارم و آن این که تمام افراد مخصوصاً شما ای اداره ایها همه را به یک چشم نگاه کنید و سعی نمائید کارها وگرفتاریهای مردم را به نحو احسن انجام دهید و انشاا. . .

شما نیز با بهتر کار کردن در پشت جبهه در صواب رزمندگان شریک خواهید بود. و توجه شما را به این نکته جلب می نمایم که رفتن ما به جبهه به خاطر مادیات و جاه ومقام نیست تنها به رضای خدا و به وظیفه شرعی عمل کرده ایم و بدانیدکه تمام سختی ها و دشواریها را به خاطر اسلام و پایداری دین تحمل می کنیم و اگر بدنمان تکه تکه گردد دست از هدفی که همانا برای برقراری دین الهی در تمام دنیا می باشد برنخواهیم داشت و انشا ا. . . آرزو دارم که ادامه دهندگان خون شهدا باشید و هرگز ما را از یاد نبرید و بدانید آنچه داریم از برای این خون هاست.

در پایان از تمامی برادران و خواهرانم طلب عفو و بخشش دارم.

به امید دیدار در بهشت جاودان

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

از عمر ما بکاه وبر عمر رهبر افزا

والسلام

زین العابدین علیزاده

۲/۹/۱۳۶۴