شعرخوانی استاد اخلاقی در کارگاه نقاشی شهر نجف‌اشرف

هنرمندان یزدی که به منظور شرکت در کنگره بین المللی لقاءالحسین(ع) به عراق سفر کرده اند، در نجف آثار عاشورایی خلق کردند.

به گزارش میبدما به نقل از مهر، هنرمندان یزدی در نجف اشرف کارگاه نقاشی با موضوع قیام عاشورا، اربعین حسینی و مسیر عشق برپا کردند.

این کارگاه هنری که شامل نقاشی، خط و گرافیک است، در حاشیه کنگره بین المللی لقاء الحسین (ع) در نجف اشرف عراق و در جوار مسجد کوفه برپا شده است.

در این ورکشاپ هنری که عبدالحمید قدیریان و سعید نقاشیان از هنرمندان مطرح کشور و تعدادی از هنرمندان استان یزد حضور داشتند، آثار بدیعی در زمینه قیام عاشورا با بهره‌گیری از فضای نورانی و عظیم اربعین خلق شد.

در این کارگاه نقاشان برجسته استان یزد همچون حسین شیخ علیشاهی، سیدعلی چیتی، حمیدرضا قوی‌پنجه و حسین دشتی‌ اردکانی روی بوم و پارچه مخمل به خلق اثر پرداختند.

این آثار در مراسم اختتامیه کنگره بین المللی لقاءالحسین(ع) در جامعه الاسلامیه نجف رونمایی خواهد شد.

همچنین در کمیسیون تخصصی شعر و ادب اربعینی این کنگره که در جوار مسجد کوفه برگزار شد، ادیبانی از کشور عراق و ایران مقاله‌های خود را در زمینه اشعار عاشورایی ارائه کردند.

در این مراسم حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی و محمود ملک‌ ثابت دو تن از شاعران مطرح استان یزد اشعار خود را در زمینه عاشورا و اربعین قرائت کردند.

استاد اخلاقی در این کمیسیون، سادگی اشعار سروده شده در خصوص امام حسین (ع) و قیام عاشورا در قرن‌های مختلف را زمینه‌ای برای اقبال عمومی مردم به این سروده‌ها دانست.

به گزارش مهر، در چهارمین کنگره بین‌‌المللی عهد مع الحسین (ع) که همزمان با اربعین حسینی در جامعه اسلامیه نجف در حال برگزاری است، اندیشمندانی از ایران و جهان اسلام حضور دارند.

این کنگره فرهنگی، هنری با عنوان «مقصد شناسی جریان اربعینی» در کمیسیون‌های تربیتی ـ صفاتی، مطالعات سیاسی و بین الملل، مطالعات فرهنگی ـ ‌اجتماعی، مطالعات آینده و تمدن، مطالعات هنرهای تجسمی و کمیسیون شعر و ادب اربعینی با همکاری مؤسسه فرهنگی اصحاب الحسین (ع) و برخی نهادها از جمله حوزه هنری استان یزد در حال برگزاری‌ است.