سرما، میهمان مردم استان یزد در هفته آینده

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد گفت: بانفوذ تدریجی زبانه‌های پرفشار به استان یزد، پیش‌بینی می‌شود یزدی‌ها در هفته آینده هوای نسبتاً سردی را تجربه کنند.

سید عباس میرحسینی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی استان یزد در هفته جاری با اشاره به اینکه از امروز تا دو روز آینده تغییرات دمایی ملموسی در سطح استان نخواهیم داشت، گفت: از امروز تا چهارشنبه هفته جاری جو نسبتاً پایداری در استان حاکم خواهد بود.

وی با اعلام این خبر که از اوایل روز پنجشنبه با نزدیک شدن موج ناپایدار به استان گاهی افزایش ابر را در استان خواهیم داشت، افزود: بانفوذ تدریجی زبانه‌های پرفشار به استان در برخی از نقاط استان وزش باد نسبتاً شدید و از روز جمعه با کاهش دما در استان روبه‌رو خواهیم بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد از ماندگاری کاهش دما و سرما در هفته آینده در استان خبر داد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود هفته نسبتاً سردی را نسبت به هفته جاری در استان در پیش رو داشته باشیم؛ به‌گونه‌ای که دمای صبحگاهی مناطق کوهستانی استان در هفته آینده به صفر و زیر صفر درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

میرحسینی در پایان تصریح کرد: دیروز شهرستان هرات با دمای بیشینه ۲۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین منطقه استان و امروز صبح سبز دشت بافق با دمای کمینه ۲ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین منطقه استان یزد بوده‌اند.