صدور روادید برای زائران اربعین دراستان یزد متوقف شد

مدیرحج و زیارت استان یزد با اشاره به ثبت نام ۲۸ هزار و ۹۰۷ نفر از یزد در سامانه سماح گفت: صدور روادید برای زائران اربعین حسینی در استان یزد متوقف شد.

به گزارش میبدما؛ علی اصغر شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد با بیان اینکه صدور روادید برای زائران اربعین حسینی در استان یزد متوقف شد اظهار داشت: با پیگیری‌های مسئولان استانداری و نمایندگی وزارت امورخارجه و حج و زیارت صدور روادید از مهرماه امسال آغاز و تا امروز ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه تا امروز ۲۸ هزار و ۹۰۷ رویداد برای زائران اربعین حسینی در استان یزد صادر شد ادامه داد: تاکنون ۳۰ هزار زائر از استان یزد در قالب ۱۶ هزار و ۵۴۵ گروه برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه (سماح) ثبت نام کرده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد دارد.

شریفی برخورداری از پوشش بیمه‌ای کامل‌، ارایه خدمات پزشکی و کاهش معطلی در مرزهای کشور برای عزیمت به عراق را از جمله مزایای ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح دانست و گفت: ورود و خروج زائران یزدی از مرز چزابه است.

وی با بیان اینکه هنگام خروج از مرز همراه داشتن گذرنامه و اخذ روادید عراق الزامی است افزود: کسانی که می‌خواهند در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنند باید تنها از طریق سامانه سماح آن هم با مراجعه به دفاتر زیارتی مجاز استان ثبت نام کنند و اعتبار گذرنامه برای زائران از شش ماه است.

شریفی با اشاره به اینکه خوشبختانه استقبال مردم از این حماسه بزرگ هر سال رو به افزایش است، تصریح کرد: در اربعین سال گذشته افزون بر ۲۷ هزار نفر از استان یزد در قالب چهار هزار و ۹۶۱ گروه به عتبات عراق اعزام شدند.

وی در ارتباط با تعداد زائران یزدی عتبات عالیات در هفت ماهه امسال خاطرنشان کرد: در هفت ماهه امسال ۹ هزار و ۸۴۵ زائر در قالب ۱۷۷کاروان شامل ۱۴۹ کاروان هوایی و ۲۸ کاروان زمینی از این استان به عتبات عالیات عراق اعزام شدند.