۲۵ موکب استان یزد در پیاده روی اربعین فعال است

جانشین ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان یزد گفت: امسال ۲۵ موکب مردمی ثبت شده در استان یزد در عراق زیر نظر این ستاد به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش میبدما؛ کاظم مشهدی بافان در حاشیه اعزام کاروان موکب شهر مهردشت ابرکوه به عراق، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ابرکوه اظهار داشت: ۲۰ موکب در کربلا معلی‌، یک موکب در نجف اشرف، دو موکب در شهر مقدس کاظمین، دو موکب در مسیر نجف به کربلا و یک موکب در منطقه چزابه ورودی زائران استان یزد به عتبات وعالیات عراق مستقر شده‌اند.

وی افزود: موکب‌های این استان به مدت ۱۵ روز از ۱۰ تا ۲۳ آبان ماه امسال میزبان زائران اربعین حسینی‌(ع) در کشور عراق هستند و در این روزها به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

مشهدی بافان با بیان اینکه بیش از دو هزار نفر از خادمان یزدی در اربعین حسینی به زئران خدمت‌رسانی می‌کنند خاطرنشان کرد: امسال بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ نفر خادم که از طرف این ستاد سازماندهی شده از قشرهای بازاری، کارگری، کارمندی، تا پزشک در این موکب‌ها در زمینه اسکان و تغذیه زائران اربعین حسینی همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه روزانه از ۱۵ هزار زائر تا ۳۰ هزار زائر توسط موکب داران پذیرایی می‌شوند گفت: در هر وعده ۳۰هزار پرس غذای گرم بین زایران توزیع می‌شود.

جانشین ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان یزد با بیان اینکه استقرار موکب‌های استان یزد در عراق توسط کمک‌های مردمی تامین شده است افزود: از خیران و نیکوکاران دعوت شده کمک‌های خود را برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی به حساب ۱۰۴۰۴۷۰۷۰۰۰۷ بانک ملی شعبه بازار یزد واریز کنند.