رشد ۹۲ درصدی ارائه خدمات عمرانی به مددجویان میبدی

مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با بیان این که ۷۱ میلیون تومان برای تعمیر و بازسازی ۴۶ منزل مسکونی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان میبد در شش ماهه نخست سال ۹۶ هزینه شده است، گفت: این میزان خدمات عمرانی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۹۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش میبدما به نقل از نارین، حسین زین الدینی با بیان اینکه تامین مسکن مناسب برای مددجویان فاقد مسکن یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد است، گفت: ۷۱ میلیون تومان برای تعمیر و بازسازی ۴۶ منزل مسکونی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان میبد در شش ماهه نخست سال ۹۶ هزینه شد، این میزان خدمات عمرانی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۹۲ درصد رشد داشته است.

مدیر کمیته امداد شهرستان میبد افزود: مسکن و سرپناه مناسب از جمله مهم ترین مسائل زندگی انسان‌ها به شمار می‌رود که تلاش داریم با ساخت، خرید، بهسازی و مقاوم‌سازی منازل مددجویان، اقدامات شایسته‌ای را به جامعه هدف تحت حمایت ارائه کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه توانمند سازی مددجویان تحت حمایت و کاهش آمار افراد تحت حمایت از جمله سیاست های مهم کمیته امداد است، گفت: ۵۹ مورد وام اشتغال در زمینه های مختلف شغلی به مددجویان تحت حمایت در شش ماهه نخست امسال اعطا شد و ۶۳۷ میلیون تومان در این زمینه از محل منابع بانکی و امدادی پرداخت شده است.

زین‌الدینی بیان کرد: هم اکنون یک هزار و ۵۸۸ خانوار تحت حمایت با جمعیت دو هزار و ۵۳۹ نفر از خدمات کمیته امداد شهرستان میبد بهره مند هستند، تعداد خانوار تحت حمایت پنج درصد و نفرات تحت حمایت ۱۲ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵ نشان می دهد.

وی افزود: یک میلیارد و ۱۹۱ میلیون تومان کمک بلاعوض به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند غیر تحت حمایت در نیمه نخست سال ۹۶پرداخت شده است، ۴۰۰ میلیون تومان از کمک های ارائه شده در قالب کمک معیشت بود.

مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با اشاره به عملکرد شش ماهه این نهاد در بخش فرهنگی گفت: ۱۸ دانشجو و ۱۲۶ دانش آموز از حمایت‌های بخش فرهنگی کمیته امداد شهرستان میبد استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۳۳ میلیون تومان در بخش فرهنگی هزینه شد، افزود: ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان تحت حمایت در قالب پرورشی و تربیتی، مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی و شهریه، کانون‌های فرهنگی تربیتی و برگزاری اردوهای زیارتی از جمله اقدامات فرهنگی این نهاد است.

زین الدینی با تشریح عملکرد این نهاد در بخش بهداشت و درمان بیان کرد: ۲۷ میلیون تومان در زمینه بهداشت و درمان ۷۸۰ بیمه شده تحت حمایت کمیته امداد میبد در شش ماهه نخست سال جاری هزینه شد.

وی گفت: هم اکنون ۱۶۵خانوار تحت حمایت این نهاد نیز مشمول بیمه های اجتماعی هستند که در این زمینه نیز ۱۳۲ میلیون تومان حق بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانور و مجریان طرح های خودکفایی در نیمه نخست امسال پرداخت شد.

مدیر کمیته امداد شهرستان میبد در خصوص عملکرد این نهاد برای تامین امنیت تغذیه مددجویان گفت: کمیته امداد در جهت کمک به رفع سوء تغذیه مددجویان (کودکان کمتر از پنج سال) طی این مدت ۴۳ میلیون تومان به صد خانوار مشمول این طرح در قالب بسته غذایی کمک کرد.

وی افزود: ۱۴۸ میلیون تومان وام قرض الحسنه کارگشایی به ۳۵ نفر از مددجویان تحت حمایت در شش ماهه نخست سال ۹۶ اعطاء شد؛ همچنین طی این مدت، ۱۲نوعروس تحت حمایت با دریافت ۲۵ میلیون تومان کمک هزینه تامین جهیزیه و هدیه ازدواج راهی خانه بخت شدند.