صدور روادید زائران اربعین در استان یزد

مدیر حج و زیارت استان یزد با بیان اینکه روادید زائران از زمان صدور، سه ماه اعتبار دارد، گفت: برای رفاه حال زائران‌، روادید زائران اربعین حسینی در مرکز استان یزد صادر می‌شود.

به گزارش میبدما؛ علی اصغر شریفی زارچی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: تاکنون دو هزار زائر از استان یزد برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی درسامانه‌(سماح) به نشانی samah.haj.ir ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اعزام داوطلبان پیاده روی اربعین حسینی به عراق فقط با ثبت نام در سامانه سماح امکان‌پذیر است خاطرنشان کرد: زائران ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند و از هم اکنون مدارک لازم رابرای اخذ ویزا به ۶۴ دفتر خدماتی زیارتی مجاز تحویل دهند.

مدیرکل حج و زیارت یزد بابیان اینکه به همراه داشتن گذرنامه و اخذ ویزا برای همه زائران اربعین ضروری است، عنوان کرد: بدون داشتن گذرنامه و ویزا‌، اجازه خروج از مرز به متقاضیان زیارت کربلا در اربعین داده نمی‌شود.

شریفی با اشاره به اینکه تلاش شده که بهترین شرایط برای اعزام زائران ایجاد شود، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ثبت نام برای پیاده روی دراربعین حسینی در استان یزد به بیش از ۳۰ هزار نفر برسد .

وی ادامه داد: ورود و خروج زائران یزدی از مرز چزابه است و استقرار موکب‌های ایرانی در مسیر عبور زایران اربعین با ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

مدیر حج و زیارت استان یزد در ارتباط با عملکرد حج و زیارت استان یزد در اربعین سال گذشته افزود: در اربعین سال گذشته افزون بر ۲۷ هزار نفر از استان یزد در قالب چهار هزار و ۹۶۱ گروه به عراق اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال ۹ هزار و ۵۶۵ زائر در قالب ۱۷۲ کاروان که ۱۴۱ کاروان به صورت هوائی و۱۹ زمینی از این استان به عتبات عالیات عراق اعزام شدند.