مصوبات اولین جلسه شورای شهر میبد/ از بین سه گزینه تعیین شده، به زودی شهردار جدید معرفی می شود

فرماندار میبد گفت: اعضای محترم و منتخب شورای پنجم از اینکه مورد انتخاب مستقیم مردم هستند، توفیق بزرگی نصیبشان شده است.

به گزارش میبدما؛ حسین فلاح در مراسم تحلیف اعضای شورای شهر میبد، و با اشاره به کارآمدی افراد منتخب، گفت: از مجال ارزش افزوده و یکسان سازی آن در شهرداری ها استفاده کنید، زیرا موضوع مقایسه بین برخی از شهرها از بین رفته است و خواهش بنده این است که در همه حوزه های شهری کارهای خوبی صورت بگیرد.

فلاح با تاکید بر این موضوع که اختلاف نظر و سلیقه در جایی مانند شورای شهر عادی است، تصریح کرد: تلاش کنید، داخل شورا هر بحثی هست، خدشه ای بر پیکره شورای شهر و همچنین شهر وارد نکند، و کنار هم و با اتحاد این موضوعات را حل کنید و همه تلاش خود را در راه اعتلای شهر به کار گیرید.

فلاح در انتها ابراز امیدواری کرد، اعضای شورای شهر در انتخاب یک شهردار شایسه به زودی به تفاهم برسند.

شیخ علیرضا آقایی: عهد کردیم سیاسی کاری نکنیم

در ادامه، رئیس شورای پنجم نیز با تبریک روز اول ذی‌الحجه، گفت: امیدوارم با اعتمادی که از طرف مردم میبد از میان دیگر کاندیداها به ما شد، و مسئولیت سنگین و کمر شکنی که بر دوش ما گذاشته شد، بتوانیم تغییر به معنای واقعی را صورت دهیم.

حجت الاسلام علیرضا آقایی افزود: در جلسه اولی که با هم داشتیم، همه ما عهد کردیم که سیاسی‌کاری نداشته باشیم، و در حوزه های صنایع دستی و میراث فرهنگی نیز بتوانیم با استفاده از مشاوران محترم و متخصصین امر، کارها را به نحوی پیش ببریم که کارنامه خوبی از خود به جا بگذاریم.

وی با اشاره به عمر کوتاه مسئولیت اظهار داشت: خدمتی که می کنیم برای ما می ماند و بنا داریم کاری که دیگر شوراها با زحمتی که کشیدند و نتوانستند به سرانجام برسانند، ادامه دهیم و به نتیجه برسانیم.

شیخ علی آقایی با اشاره به ظرفیت رسانه ای خوبِ موجود در فردی مانند آقای علیرضا آزادمنش، ادامه داد: تعامل با رسانه ها را در برنامه خواهیم داشت و چیز پنهانی هم وجود نداد، و قرار است طبق قانون در جلساتی که حضور رسانه ها ازاد است، حضور داشته باشند. شورای چهارم نیز به خاطر ضعفی که در رابطه با رسانه ها داشت، حتی در زمینه هایی مظلوم نیز واقع شد.

حسینعلی فلاح: دیگر در هیچ انتخاباتی شرکت نمی کنم

سپس، سخنگوی شورای پنجم در ادامه این جلسه گفت: قبل از این جلسه حدود ۲۰ جلسه رسمی داشتیم و مشکلات و موضوعات مختلف را رصد کردیم، و از بین گزینه های شهرداری نیز به سه نفر رسیده ایم، که به زودی منتخب خود را اعلام می کنیم.

حسینعلی فلاح ادامه داد: قرار نیست شورای شهرداری باشیم و نظرمان این است که موازی دیگر مسئولین، و برای مردم باشیم، قصد داریم از کمک همه مشاورین و متخصصین استفاده کنیم و همگام برای پیشرفت شهر گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه دیگر قرار نیست در هیچ انتخاباتی شرکت کنم افزود: در همه حوزه هایی که فعالیت کرده ام و قرار است به خواست خدا دنبال کنیم، کار و فعالیت برای مردم حرف اول و آخر را می زند.

فلاح با اشاره به این نکته که اکثر پروژه های میبد غیر دولتی هستند، افزود: میبد پتانسیل های زیادی دارد و ما نمی توانیم مردمی را مثل مردم میبد بیابیم که میزان مشارکتی به این حد، در حوزه های شهری داشته باشند.

مصوبات اولین جلسه شورای پنجم بعد از مراسم تحلیف

بعد از مراسم تحلیف و در اولین جلسه رسمی شورای پنجم در مکان شورا، چند مصوبه به امضای اعضا رسید.

بنا بر این گزارش؛ آقای بهارستانی تا انتخاب شهردار جدید، در همین سمت به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

از بین یازده گزینه ای که برای شهرداری انتخاب شده بودند، سه نفر مورد تایید اکثریت اعضای شورا بودند که آقای سید مصطفی فاطمی فیروزآبادی چهارم شهریور، آقای محمد اسدزاده فیروزآبادی روز پنجم شهریور و آقای یحیی علیزاده شورکی روز ششم شهریور به ارائه برنامه های خود خواهند پرداخت.

همچنین مقرر شد جلسات اصلی شورا در روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته و جلسات کمیسیون های شورا روزهای پنجشنبه هر هفته – صبح ها- تشکیل شود.

آقای مجید زارعی به عنوان نماینده شورای شهر میبد در شورای شهرستان و نماینده شورا در کمیسیون ماده ۱۰۰ و آقای هدایی به عنوان نماینده شورا در کمیسیون ماده ۷۷ انتخاب و معرفی شدند.

خانم انسیه فلاح و آقایان دهقانی و زارعی نیز به عنوان نمایندگان شورای شهر در کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ انتخاب شدند.

همچنین آقای هدایی به عنوان نماینده شورا در شورای انضباطی سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری و نماینده شورا در شورای ترافیک شهرستان انتخاب شد.

این جلسه راس ساعت ۱۶ امروز به پایان رسید.