زینی‌وند: مدیران هوشمند قدر رسانه‌ها را می‌دانند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد، شفافیت و صادق بودن با مردم را تعهد اول مسئولین استان یزد عنوان کرد.

به گزارش میبدما به نقل از فارس، علی زینی‌وند پیش در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد، گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران کاری انجام می‌دهند که از چندین وجه قابل‌توجه است؛ چراکه کاری بسیار سخت، زمان‌بر و پیچیده است و درواقع کسانی که دغدغه اجتماعی و توسعه کشور دارند، با دل‌وجان چنین کاری را دنبال می‌کنند، به‌ویژه آن کار خبری که با انتقاد همراه است و با استقبال همراه نمی‌شود.

وی افزود: اگر رسانه‌ها و شبکه‌های اطلاع‌رسانی نباشند، اطلاع‌رسانی مطلوبی اتفاق نمی‌افتد و اگر خبرنگارها نباشند، کارها بروز بیرونی نخواهد داشت؛ لذا درواقع بایستی قدر رسانه‌ها را بیشتر دانست و از انتقادها و مشورت‌های دلسوزانه خبرنگاران بایستی کمال بهره را برد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با اشاره به اینکه نباید حاشیه‌هایی که بعضاً ممکن است افرادی ایجاد کنند، به حوزه خبرنگاری و اصحاب رسانه واگذار کنیم، اظهار داشت: این حرفه مقدس نباید با ابهام مواجه شود؛ همچنین نقش و تأثیرگذاری رسانه‌ها در عرصه دنیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و رسانه‌ها در دنیا روند کشور را متحول و روند جدیدی را آغاز می‌کنند.

زینی‌وند تصریح کرد: تأثیرگذاری رسانه‌های عمیق و صادق از هر لشگر نظامی و هر گروه سیاسی بیشتر است؛ لذا مدیران هوشمند قدر رسانه‌ها را می‌دانند و ما هم در حوزه کاری خودمان قدر رسانه‌ها را می‌دانیم و اهمیت کار رسانه‌ای را در حوزه کاری خود واقف هستیم.

این مقام مسئول بابیان اینکه استان یزد یک استان صنعتی محسوب می‌شود، اذعان کرد: استان یزد با اقلیم خاص خود دارای تنوع معدنی بالایی است؛ به‌طوری‌که استان یزد ازنظر تنوع معدنی رتبه اول را کسب کرده و همچنین ما تولیدکننده اول سنگ‌آهن کشور هستیم؛ همچنین ازنظر تولید کاشی و سرامیک نیز اول هستیم و در زمینه فولاد و صنعت وابسته به فولاد، ۱۵ درصد آن را یزد تولید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه استان یزد در صنعت نساجی کشور ۲۷ درصد تأثیرگذاری دارد، عنوان کرد: این صنعت بایستی به جایگاه اصلی خود برسد و درواقع ظرفیت‌های بالایی در استان وجود دارد؛ به‌گونه‌ای که باوجوداینکه جمعیت استان یزد ۱.۲ جمعیت کل کشور است؛ اما بیش از چهار درصد تولید کشور متعلق به یزد است، به‌طوری‌که بیش از ۸۰۰ نوع کالای متنوع در یزد تولید می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی بایستی فضا برای عرضه توانمندی‌های بخش خصوصی فراهم شود، خاطرنشان کرد: در حوزه سیاست و امنیت در همه جای دنیا تمرکزگرایی وجود دارد؛ به‌گونه‌ای که ما در هشت سال دفاع مقدس امنیت را به خود مردم واگذار کردیم و در حال حاضر نیز باید اقتصاد و حتی فرهنگ را به مردم واگذار کنیم که در غیر این صورت کوتاهی در استفاده از پتانسیل‌های مردمی است.

زینی‌وند با اشاره به نظارت صددرصدی بر مسائل اقتصادی استان، ادامه داد: ستاد تنظیم بازار مرتب تشکیل می‌شود که در صورت وجود احتکار و هرگونه تخلف برخورد شود؛ لذا انتظار این است که در صورت مشاهده هر گونه تخلف ازجمله احتکار در استان یزد، اطلاع‌رسانی شود تا در کوتاه‌ترین زمان با این تخلفات برخورد قانونی صورت گیرد.

این مقام مسئول بابیان اینکه در کنار بخش خصوصی هستیم و بخش خصوصی را تنها نمی‌گذاریم، تأکید کرد: شش ماه است که این مسئولیت را در استان یزد عهده‌دار شده‌ام و در این مدت سعی کرده‌ام نسبت به وضعیت استان و شرایط بخش خصوصی شناخت پیدا کنم.

وی با تأکید بر ضرورت پاسخگویی شفاف مدیران به رسانه‌ها، ابراز داشت: مدیران وظیفه دارند که به‌صورت شفاف به رسانه‌ها پاسخگو باشند و اگر گزارشی مبتنی بر این باشد که مدیری به رسانه‌ها پاسخگو نیست و این گزارش‌ها مستند باشد، به‌طور علنی به مدیر مربوطه تذکر می‌دهم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با اشاره به مشکلات کلان اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد: در این زمینه چندین مشکل وجود دارد که اولین آن عدم شفافیت و همچنین تنوع و تعدد غیرضروری قوانین و مقررات در کشور است که بخشی از قوانین کشور مبتنی بر سلیقه افراد است؛ لذا تا این مشکلات حل نشود، هیچ تغییر و تحولی در مشکلات اقتصادی کشور حاصل نمی‌شود.

زینی‌وند با انتقاد از مشکلات عدیده در حوزه قانون‌گذاری کشور، اضافه کرد: این قوانین در کشورمان آن‌قدر متنوع و نابسامان هستند که با همین قوانین هم می‌توان به رشد دست‌یافت و هم اینکه کشور را به خاک سیاه نشاند. مشکل دوم کشور، نظام اداری بروکراتیک پیچیده کشور است که باید در این راستا اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

این مقام مسئول تأکید کرد: مشکل دیگر کشور این است که بخش خصوصی را کنار گذاشته‌ و توجه زیادی به این بخش نمی‌شود. به‌گونه‌ای که طبق شنیده‌های بنده، فقط ۱۵ درصد اقتصاد دست بخش خصوصی است.

وی، شفافیت و صادق بودن با مردم را تعهد اول مسئولین استان عنوان کرد و بیان داشت: تلاش ما بر این است که در حوزه کاری خود ورزش استان یزد را احیا سازیم تا تیم فوتبال استان یزد به جایگاه اصلی خود برسد؛ چراکه شایسته نیست استانی بااین‌همه قدمت و منابع دارای تیم رده اول جدول در سطح کشور نباشد؛ همچنین درصددیم تا بر سرمایه هراسی در استان یزد غلبه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با اشاره به اقدامات ویژه در راستای حمایت از بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی استان، اظهار داشت: در راستای کمک کردن به واحدهای تولیدی به‌ویژه نیمه فعال و تعطیل استان اقدامات ویژه‌ای صورت گرفته است؛ همچنین با توجه به شرایط حاکم اقتصادی بر کشور، در این راستا ما تمام‌قد در کنار بخش خصوصی ایستاده‌ایم و آن را حمایت می‌کنیم؛ چنانچه در این راستا تمام نیازمندی‌های آن‌ها برآورد شده است و اهتمام ویژه‌ای در این زمینه وجود دارد.

زینی‌وند تأکید کرد: اعتقاد ما بر این است که برای صنایع پرآب خواه و دارای آلایندگی زیاد در استان یزد به‌ویژه در محور عقدا تا مهریز مجوز صادر نشود. تمام دغدغه و اولویت‌های ما بر صنایع دانش‌بنیان، گردشگری و سلامت است.

این مقام مسئول با اشاره به نظارت جدی بر نبود نظارت بر قیمت کالاها، تصریح کرد: متأسفانه این نوسانات بر همه ارکان اقتصادی کشور تأثیر گذاشته و جایی که این موضوع خیلی خود را نشان می‌دهد، در مایحتاج اولیه مردم است؛ لذا در همین راستا دستورالعمل جدیدی صورت گرفته و اهتمام ویژه‌ای در همین راستا وجود دارد.

وی در پایان بابیان اینکه یکی از متلاطم‌ترین بازارهای در اقتصاد کشور، بازار سکه و ارز است، اضافه کرد: نظارت بر بازار طلای استان نظارتی جدی است و در تلاشیم از امروز و فردا اکیپ‌های تنظیم بازار و بازرسی‌ها به بازار طلای استان یزد اعزام شوند.