۱۷ زورخانه در شهرستان میبد فعالند/ امیدواریم استخر شهیدیه اوایل سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد

محمدرضا زارع: به دلیل نبود اعتبارات در برخی هیئت‌های ورزشی، خیرین محترم و صاحبان صنایع از این هیئت‌ها حمایت می‌کنند، که البته این کار قابل‌تقدیر است.

رئیس اداره ورزش و جوانان میبد گفت: به دلیل نبود اعتبارات در برخی هیئت‌های ورزشی، خیرین محترم و صاحبان صنایع از این هیئت‌ها حمایت می‌کنند، که البته این کار قابل‌تقدیر است.

به گزارش میبدما؛ محمدرضا زارع در مصاحبه با خبرنگار فارس در میبد بابیان اینکه شهرستان میبد دارای ۳۱ هیئت ورزشی است اظهار کرد: از این تعداد هیئت ورزشی ۱۸ هیئت آن فعال هست که حتی دارای مقام کشوری و استانی نیز هستند که البته ۱۳ هیئت نیز نیمه فعال هستند که بعضاً فقط اعزام تیم دارند.

وی با اشاره به اینکه این هیئت‌های ورزشی در کل سطح شهرستان و بخش‌های مرکزی و بفروییه است عنوان کرد: با الحاق ندوشن به شهرستان میبد مجوز ۱۵ هیئت ورزشی نیز صادرشده که به‌زودی کار خود را در بخش ندوشن شروع می‌کنند.

زارع تصریح کرد: در شهرستان میبد ۴ مجموعه ورزشی در داخل فعالیت دارد و همچنین ۱۲ سالن ورزشی که از این تعداد ۹ سالن آن در سطح شهر و ۱ سالن اختصاصی کشتی و ۲ سالن نیز در روستاها است.

رئیس اداره ورزش و جوانان میبد با تأکید بر اینکه ورزش باستانی و پهلوانی در میبد دارای اهمیت ویژه و خاص در بین جوانان و مردم شهرستان دارد افزود: اکنون در سطح شهرستان به همت خیرین و مسئولان ۱۷ زورخانه جهت ورزش باستانی فعالیت می‌کنند و تاکنون ۷۰۰ نفر در این زمینه بیمه‌ شده‌اند که البته جزو شهرهای برتر و هیئت باستانی‌کار برتر در استان هستیم.

وی تصریح کرد: استاندارد کشوری و تعریف‌شده در کشور به ازای هر ۲۵۰۰ نفر یک زورخانه است که البته در شهرستان میبد باوجود ۱۷ زورخانه نسبتاً خوب است که البته امیدواریم این روند نیز ادامه پیدا کند و ترویج این ورزش پهلوانی با ساخت زورخانه در کنار مساجد رونق بیشتری داشته باشد.

زارع در مورد پروژه استخر شهیدیه نیز گفت: این پروژه در کنار سالن خیری مصلی، از اولیت‌های ما در شهر است و ان‌شاءالله تا اوایل سال ۹۷ به بهره‌برداری می رسند، البته استخر شهیدیه با اینکه قابلیت آن هم هست، به بخش خصوصی واگذار نشده و قرار است با کسب بودجه دولتی این بخش را به تکمیل برسانیم.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه در شهرستان میبد و در بین جوانان و نوجوانان استعدادهای خوبی درزمینهٔ فوتبال داریم عنوان کرد: هم‌اکنون ۲ تیم امید جوانان در لیگ برتر هستند که البته باید به این امر مهم توجه بیشتری شود و این استعدادهای جوانان در این زمینه ورزشی رشد پیدا کندو راه‌های کشوری شدن جوانان و شرکت در تیم‌های مطرح نیز باز شود.

رئیس اداره ورزش‌و‌جوانان عنوان کرد: عمده مقام‌های ورزشکاران میبدی در زمینه‌های تیراندازی و تنیس روی میز و… است که می‌توان به آقای شبانی دارای مقام جهانی و عضو تیم ملی و همچنین مهدی معصومی دارنده مدال جهانی آسیا و عضو تیم ملی هستند اشاره کرد.

زارع با اشاره به کمبود بودجه و نبود اعتبارات کافی اظهار داشت: به دلیل نبود اعتبارات در برخی هیئت‌های ورزشی خیرین محترم و صاحبان صنایع از این هیئت‌ها حمایت می‌کنند که البته این کار قابل‌تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه باید نگاه ویژه به ورزش به‌ویژه ورزش همگانی داشته باشیم تأکید کرد: به جوانان و مردم توصیه می‌کنم علیرغم اینکه زندگی امروز ماشینی شده است مردم باید به ورزش همگانی روی بیاورند و بجای هزینه درمان جهت کم‌تحرکی خود ورزش کنند و هزینه خود در جهت خدمات درمانی را درزمینهٔ ورزش صرف کنند.