در چهار ماهه اول سال هشت باند سرقت را دستگیر کرده ایم/ سرقت های متجاوزانه سارقان پرحاشیه میبد، نتیجه اعتماد بیش از حد مردم بود

در چهار ماهه اول امسال نسبت به مورد مشابه و سال ۱۳۹۵ به اندازه شش درصد کاهش سرقت، ۱۴ درصد افزایش رصد و کشف، و همچنین ۶۰ درصد افزایش دستگیری داشتیم.

نشست خبری اصحاب رسانه شهرستان میبد با فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد.

به گزارش میبدما، فرمانده نیروی انتظامی با تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه و با بیان اینکه رسانه به منزله چشم و گوش و زبان مردم جامعه می باشد، گفت: رسانه ها در شکل گیری افکار عمومی تاثیر بسزایی دارند و با آگاهی بخشی به مردم جامعه، در تامین امنیت عمومی بسیار نقش موثری ایفا می کنند.

سرهنگ سید محمدطاهر موسوی افزود: پلیس برای تامین امنیت پایدار برای مردم جامعه به جز رسانه ها که نقش مهمی را ایفا می کنند، نیاز به کمک دیگر ارگان ها و مسئولین و حتی خود مردم نیز دارد.

وی افزود: رسانه ها با کار دقیق و به دور از مسائل حاشیه ای و با انعکاس صحیح و به موقع اخبار می توانند به اندازه زیادی در جلوگیری از شایعات و بروز هرج و مرج موثر باشند.

موسوی با بیان برخی از فعالیت های پلیس در شهرستان میبد، عنوان کرد: امروز اگر امنیت نسبتاً خوبی در جامعه وجود دارد، به واسطه جانفشانی ها و تلاش های بسیاری از افرادی است که نمونه آنها در طول جنگ و دفاع مقدس نیز برای این مردم جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

شهروندان بیشتر مواظب باشند

فرمانده نیروی انتظامی میبد، با تاکید بر این موضوع که پلیس روی مسئله سرقت ها حساسیت ویژه دارد، افزود: در چهار ماهه اول امسال نسبت به مورد مشابه و سال ۱۳۹۵ به اندازه شش درصد کاهش سرقت، ۱۴ درصد افزایش رصد و کشف، و همچنین ۶۰ درصد افزایش دستگیری داشتیم.

سید محمد طاهر موسوی تصریح کرد: باید این توصیه را به شهروندان میبدی داشته باشیم که ساختمان های نیمه کاره و بدون حفاظ و درب مناسب همیشه مورد تهدید سرقت وسایل و ابزار و مصالح بوده اند و باید نسبت به این موضوع توجه بیشتری را به کار گیرند.

وی با بیان این موضوع که در چهار ماهه اول امسال هشت باند سرقت شامل ۲۲ نفر را دستگیر کرده ایم، اظهار داشت: اصولا در مورد این باندها و مخصوصا افراد مهاجر و غیربومی میان دستگیر شدگان، این موضوع زیاد اتفاق افتاده که خانه اجاره ای آنها اصولا دور از چشم و رفت آمد زیاد است و اصولا منازلی را اجاره می کنند که ثبت دفترخانه ای نشده و فقط صاحبخانه طرف حساب بوده است.

سه سارق متجاوز و همکاری خوب بسیج و نیروهای نظامی در برخورد

سرهنگ موسوی در پاسخ به پرسش خبرنگار میبدما در مورد موضوع پرونده سه سارق متجاوز و پرحاشیه میبد، گفت: این سه نیز به علت اطمینان بیش از حدی که به آنها شده بود و اجاره منزل در نقطه ای خلوت، و حتی به گفته خودشان، وسوسه شدن از اموال با ارزش جلوی چشم مردم در خانه هایشان، دست به سرقت زدند.

وی در ادامه این پرسش در مورد همکاری نیروهای بسیجی در موقعیت نا امنی میبد در آن محدوده زمانی نیز افزود: همکاری نیروهای بسیجی و نظامی در آن دوره، نمادی از اتحاد همه ما برای تامین امنیت مردم جامعه است و این موضوع اقتدار نظام اسلامی را می رساند، اما خوشبختانه امروزه از نظر ناوگان پلیس کمبودی احساس نمی شود و به خاطر بالاتر رفتن قدرت پیشگیری و رصد نیز تا حدود زیادی مطمئن هستیم مانند اتفاق گذشته رخ نخواهد داد.

موسوی اظهار داشت: در دستگیری هایی که صورت گرفته است و اعتراف سارقان، همیشه موضوع سهل انگاری مردم و محتاط نبودن آنها موضوعیت داشته، حتی اتفاق افتاده است که این افراد سارق حرفه ای هم نبوده اند و فقط به خاطر مشکلات مالی و یا تامین مواد مخدر، وقتی زمینه انجام جرم را مهیا دیده اند، دست به سرقت زده اند، و این موضوع ارتباط زیادی به خود مردم دارد تا مواظبت بیشتری انجام دهند.

۱۴۵ درصد افزایش کشف در حوزه مواد مخدر

سرهنگ موسوی در مورد مواد مخدر نیز گفت: با کار شبانه روزی و پیگیری زیاد، موفق شدیم در چهار ماهه اول سال ۹۶ نسبت به مورد مشابه در سال ۹۵، حدود ۱۴۵ درصد افزایش کشف داشته باشیم.

وی با اشاره به این نکته که در سال ۹۶ یازده نفر کشته تصادفات داشتیم و امسال در چهار ماهه اول سال چهار کشته داشتیم افزود: در این مورد متاسفانه بسیار نگران هستیم و با انجام کارهایی مانند برخورد قاطعانه با موتور سواران بدون گواهینامه، و نقض کنندگان قانون و همچنین نصب دوربین های کنترل سرعت و تخلفات رانندگی، به اندازه شش دوربین جدید در شهرستان، می خواهیم این موضوع را کنترل کنیم.

طراحی کلاه مخصوص موتور سواران میبدی

سید محمد طاهر موسوی در مورد کلاه ایمنی موتور سواران نیز گفت: کلاه خاص و ویژه ای برای منطقه میبد را برای ساخت پیگیری کرده ایم که در یکی دیگر از استان های کشور در حال طراحی و ساخت است، و با توجه به اینکه در چهار ماهه امسال ۲۰ درصد افزایش تصادفات جرحی نسبت به پارسال داشته ایم، در این مورد سخت گیری را بیشتر کرده ایم.

در انتهای این نشست خبری نیز از مسئولین رسانه های میبد تقدیر به عمل آمد.