مرمت و بازسازی خانه تاریخی نودینی در شهرستان میبد

در راستای اجرای طرح حمایت از مالکین بناهای تاریخی، خانه تاریخی نودینی در شهرستان میبد مرمت و بازسازی می شود. ساشا ریاحی مقدم سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این خانه ارزشمند در مزرعه کلانتر میبد قرار دارد و از میراث کهن شهرستان میبد به حساب می آید […]

در راستای اجرای طرح حمایت از مالکین بناهای تاریخی، خانه تاریخی نودینی در شهرستان میبد مرمت و بازسازی می شود.

ساشا ریاحی مقدم سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این خانه ارزشمند در مزرعه کلانتر میبد قرار دارد و از میراث کهن شهرستان میبد به حساب می آید که با نظارت میراث فرهنگی شهرستان و بخش خصوصی در حال بازسازی و مرمت است.

وی افزود: این خانه با ارزش تاریخی متعلق به دوران صفویه می باشد و دارای صحن و اتاق های منحصر به فردی است که با محوریت ساختمانی مرکزی در روستای گردشگری مزرعه کلانتر قرار گرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در راستای اجرای ماده پنجم قانون درخصوص حفظ آثار ملی مصوب ۱۳۰۹ و به منظور حمایت از مالکان، دارندگان و بهره برداران آثار تاریخی این بنا مرمت و بازسازی می شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان یزد در ادامه افزود: روستای مزرعه کلانتر در ۱۵ کیلومتری میبد – یزد با داشتن بافت تاریخی خاص، جزو معدود روستاهایی می باشد که هنوز دخل و تصرفی در آن به وجود نیامده است.

این روستا یکی از روستاهای هدف گردشگری استان یزد است و اکثر ساکنین آن پیرو آیین زرتشت هستند و آب مصرفی کشاورزی مردم روستا از راه قنات تامین می شود.