عملکرد “نظام مهندسی شهرستان میبد” و سوالاتی که باید پاسخ داده شود

کمترین انتظار افکارعمومی از متولیان امر این است که پاسخگویی صریح و شفاف به این سوالات را در دستور کار خود قرار دهند و از نهادهای نظارت و بازرسی مسئول هم انتظار می‌رود هرچه سریعتر به این موضوع ورود کنند

مدتهاست گلایه‌های متعدد مردمی از عملکرد نظام مهندسی میبد به گوش می‌رسد و رسانه‌های شهرستان نیز در حد بضاعت خود به ابعاد مختلف این نارسایی‌ها پرداخته‌اند.

به گزارش “میبدما”، در طی ماههای اخیر اما مسائل جدیدی گریبانگیر این نهاد صنفی شده که آن را در وضعیت بسیار سوال‌برانگیزی قرار داده است.

در این راستا شبکه مجازی میبدما جهت پیگیری حقوق مردم و صیانت از بیت المال و مقابله با فسادهای احتمالی اقتصادی و اداری به ارزیابی گزارش‌های متعدد مردمی که طی هفته‌های اخیر واصل شده پرداخته که ماحصل آن سوالات زیر است که انتظار داریم رییس سازمان نظام مهندسی میبد، خزانه‌دار این نهاد و همچنین شهردار میبد نسبت به آن‌ها پاسخگو باشند:

۱- چرا یکی از مسئولان سازمان نظام مهندسی میبد، همزمان با سمت مهمی که در این نهاد عمومی برعهده دارد، در شهرداری میبد نیز سمت بالایی دارد و توامان از دو جا حقوق دریافت می‌کند؟ این فرد به طور مشخص مستخدم شهرداری میبد است یا نظام مهندسی میبد؟ شهردار میبد و رییس سازمان نظام مهندسی در جهت رفع این نقیصه بزرگ مالی و اداری، تاکنون چه اقدامی کرده اند؟ این فرد چه میزان از ساعت اداری را در شهرداری و چه میزان را در نظام مهندسی است؟

۲- برای صدور اسناد مالی، باید فرد مسئول، حکم اداری رسمی داشته باشد. آیا مقامی که این مسئولیت را در نظام مهندسی میبد را برعهده دارد، چنین حکمی را دارد؟ و اگر ندارد با کدام اجازه قانونی چنین اسنادی صادر می‌شود؟

۳- ماجرای سفرهای متعدد خارج از کشور نظام مهندسی میبد(چندبار دبی، مالزی، مسکو، اروپا شامل فرانسه، ایتالیا، هلند و آلمان) که بعضا با حاشیه‌هایی هم همراه بوده چیست؟ منابع مالی این سفرها از کجا تامین می‌شده و آیا اعتبارات نظام مهندسی میبد (که باید مصروف تکالیفی چون فرهنگسازی ساخت و ساز صحیح و اصولی در جامعه شود) هم صرف این سفرهای گرانقیمت شده یا خیر؟

۴- آیا این موضوع صحت دارد که نظام مهندسی میبد، بدهی‌های انباشته‌ای از سالها قبل دارد؟ اگر این بدهی‌ها وجود دارد، به صورت مشخص چرا اعلام نمی‌شود منشاء این بدهکاری‌ها چیست؟

۵- چرا برخی از اعضای نظام مهندسی میبد، اساسا اهل و یا ساکن این شهرستان نیستند و آیا این یکی از دلایل نارضایتی مردم (به خاطر عدم حضور برخی مهندسین ناظر) نیست؟

۶- آیا این گلایه برخی مهندسین صحت دارد که مدعی هستند درحالیکه نظام مهندسی پول نقد از مردم دریافت می‌کند اما به مهندسین با تاخیر چند ماهه حق الزحمه پرداخت می‌کند؟

۷- چرا گزارش شفاف مالی از عملکرد نظام مهندسی میبد شامل حقوق، مزایا، پاداشها، امتیازات وام (که اتفاقا مسائل متنوعی در این باره برای میبدما ارسال شده) منتشر نمی‌شود؟

کمترین انتظار افکارعمومی از متولیان امر این است که پاسخگویی صریح و شفاف به این سوالات را در دستور کار خود قرار دهند و از نهادهای نظارت و بازرسی مسئول هم انتظار می‌رود هرچه سریعتر به این موضوع ورود کنند و شائبه‌های متعدد و متواتری که در این موضوع مطرح شده را پیگیری نمایند.